Fiat Panda de ‘grootste’ kleine auto

De Fiat Panda is en blijft nu al twee jaar lang de best verkochte kleine auto wereldwijd. In de eerste zeven maanden van dit jaar werden er weer 110.217 Pandaatjes verkocht, net een procentje meer dan een jaar eerder.

panda

Dat is vooral te danken aan Fiat’s thuisland Italië waar momenteel elke maand meer dan 9.000 Panda’s de showroom uitrijden. Fiat profiteert daarmee sterk van de enorme opleving op de Italiaanse automarkt na de zware crisis van een paar jaar geleden.

Het Italiaanse merk kan mede daardoor ook beslag leggen op de tweede plaats met de 500, een auto die zelfs tien jaar na de introductie wereldwijd nog steeds uitstekend verkoopt. Over de eerste zeven maanden gezien werden er weer 107.088 exemplaren van de 500 verkocht, waarbij de grotere versie overigens niet is meegeteld.

Op grote afstand van die koplopers volgt de VW Up die niet verder komt dan 53.914 exemplaren met daarna de Hyundai i10, de Toyota Aygo en de kleinste modellen van Renault, Smart, Kia, Peugeot en Citroen. Van de laatste vier auto’s de Smart Fortwo, de Picanto, de 108 en de C1 werden er overigens over de periode januari tot en met juli in de hele wereld niet meer dan rond de 30.000 afgezet.

Reacties

Rij al in de 4 panda en ben nog steeds dik tevreden, kan helaas door omstandigheden geen andere meer kopen, dus doe nu al 9 jaar met de laatste

Geplaatst door: RLinn op

Geldt echter niet voor de Nederlandse markt, daar doet de Panda het matig en moet hij alle genoemde concurrenten voor zich dulden.

Geplaatst door: Marc Klaver op
Fiat Panda de ‘grootste’ kleine auto - Automobielmanagement.nl

Fiat Panda de ‘grootste’ kleine auto

De Fiat Panda is en blijft nu al twee jaar lang de best verkochte kleine auto wereldwijd. In de eerste zeven maanden van dit jaar werden er weer 110.217 Pandaatjes verkocht, net een procentje meer dan een jaar eerder.

panda

Dat is vooral te danken aan Fiat’s thuisland Italië waar momenteel elke maand meer dan 9.000 Panda’s de showroom uitrijden. Fiat profiteert daarmee sterk van de enorme opleving op de Italiaanse automarkt na de zware crisis van een paar jaar geleden.

Het Italiaanse merk kan mede daardoor ook beslag leggen op de tweede plaats met de 500, een auto die zelfs tien jaar na de introductie wereldwijd nog steeds uitstekend verkoopt. Over de eerste zeven maanden gezien werden er weer 107.088 exemplaren van de 500 verkocht, waarbij de grotere versie overigens niet is meegeteld.

Op grote afstand van die koplopers volgt de VW Up die niet verder komt dan 53.914 exemplaren met daarna de Hyundai i10, de Toyota Aygo en de kleinste modellen van Renault, Smart, Kia, Peugeot en Citroen. Van de laatste vier auto’s de Smart Fortwo, de Picanto, de 108 en de C1 werden er overigens over de periode januari tot en met juli in de hele wereld niet meer dan rond de 30.000 afgezet.

Reacties

Rij al in de 4 panda en ben nog steeds dik tevreden, kan helaas door omstandigheden geen andere meer kopen, dus doe nu al 9 jaar met de laatste

Geplaatst door: RLinn op

Geldt echter niet voor de Nederlandse markt, daar doet de Panda het matig en moet hij alle genoemde concurrenten voor zich dulden.

Geplaatst door: Marc Klaver op