Dat zegt CEO Jean-Dominique Senard van de Franse bandenfabrikant Michelin in een interview met het Franse weekblad Le Revenu.

Senard is bepaald niet blij dat de autosector een flinke deuk heeft opgelopen door het dieselschandaal. "We zijn teleurgesteld om te zien dat er om ons heen op bepaalde momenten een zeker gebrek aan ethiek is geweest," zegt hij voorzichtig. "Het is moeilijk om te zien hoe die herhaalde schandalen het imago van de auto niet kunnen hebben aangetast. Michelin probeert ver weg te blijven van dat soort problemen. De economische groei heeft mobiliteit nodig op voorwaarde dat die duurzaam is en we doen er alles aan om aan te laten zien dat dat te realiseren is."

Michelin zelf was in de eerste jaarhelft 300 miljoen extra kwijt aan hogere grondstoffenprijzen die het niet tijdig aan de klanten kon doorberekenen. Maar inmiddels zijn de verkoopprijzen van de banden verhoogd, wat in het lopende kwartaal al vruchten afwerpt voor de resultaten. "De rest van het jaar zal dat effect alleen maar groter worden," benadrukt Senard.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding