Aluminium uit Wales voor Londense taxi

Het Noorse aluminiumbedrijf Sapa gaat een drie jaar geleden gesloten fabriek in Wales heropenen om aluminium te kunnen leveren voor de nieuwe elektrische taxi’s die eind dit jaar in Londen gaan rijden. Bovendien heeft het Amsterdamse taxibedrijf RMC er 225 besteld die vanaf begin 2018 afgeleverd moeten worden.

Sapa besloot de fabriek in 2014 in de mottenballen te doen omdat er te weinig vraag was naar aluminium. Nu heeft het echter een interessante nieuwe afnemer gevonden in de London Electric Vehicle Company, voorheen de London Taxi Company, een dochterbedrijf van het Chinese Geely.

Investeringen

LEVC/Geely heeft net bijna 300 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuwe fabriek voor die voertuigen in Coventry. Om die taxi’s zo licht mogelijk te houden worden zo veel mogelijk delen van de carrosserie in aluminium uitgevoerd. Sapa stopt op haar beurt bijna elf miljoen euro in de fabriek in Bedwas en denkt daar de komende vijf jaar 200 mensen aan te trekken, over het algemeen werknemers die drie jaar geleden op straat kwamen te staan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Aluminium uit Wales voor Londense taxi - Automobielmanagement.nl

Aluminium uit Wales voor Londense taxi

Het Noorse aluminiumbedrijf Sapa gaat een drie jaar geleden gesloten fabriek in Wales heropenen om aluminium te kunnen leveren voor de nieuwe elektrische taxi’s die eind dit jaar in Londen gaan rijden. Bovendien heeft het Amsterdamse taxibedrijf RMC er 225 besteld die vanaf begin 2018 afgeleverd moeten worden.

Sapa besloot de fabriek in 2014 in de mottenballen te doen omdat er te weinig vraag was naar aluminium. Nu heeft het echter een interessante nieuwe afnemer gevonden in de London Electric Vehicle Company, voorheen de London Taxi Company, een dochterbedrijf van het Chinese Geely.

Investeringen

LEVC/Geely heeft net bijna 300 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuwe fabriek voor die voertuigen in Coventry. Om die taxi’s zo licht mogelijk te houden worden zo veel mogelijk delen van de carrosserie in aluminium uitgevoerd. Sapa stopt op haar beurt bijna elf miljoen euro in de fabriek in Bedwas en denkt daar de komende vijf jaar 200 mensen aan te trekken, over het algemeen werknemers die drie jaar geleden op straat kwamen te staan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding