Audi gaat in alle fabrieken EV’s bouwen

Audi wil al haar fabrieken geschikt maken voor de productie van elektrische auto’s.

"In de toekomst rollen in alle vestigingen elektrische auto’s van de band," vertelde CEO Rupert Stadler tijdens een grote personeelsbijeenkomst op het hoofdkwartier in Ingolstadt. Dat betekent in de praktijk dat het Duitse merk niet alleen in die grote Duitse fabriek maar ook in Neckarsulm, in Vorst bij Brussel en in Hongarije en Mexico elektrische aandrijvingen wil kunnen installeren. Vorst heeft inmiddels al de eerste elektrische SUV van Audi toegewezen gekregen. 

Strijd voeren

De ondernemingsraad en de directie hebben lange tijd strijd gevoerd over welke fabrieken uitverkoren zouden worden. De vertegenwoordigers van de vakbonden vonden dat dat eigenlijk alleen in de Duitse vestigingen moest gebeuren omdat EV’s steeds meer in de plaats komen van diesel- en benzine-auto’s. Uiteindelijk heeft de directie echter toch gewonnen met haar standpunt dat je de productie beter kunt spreiden. Wel heeft Stadler voor de lange termijn concrete modellen aan de vestiging in Ingolstadt moeten toewijzen. Audi wil overigens tot 2025 meer dan 20 elektrische modellen op de markt brengen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Audi gaat in alle fabrieken EV’s bouwen - Automobielmanagement.nl

Audi gaat in alle fabrieken EV’s bouwen

Audi wil al haar fabrieken geschikt maken voor de productie van elektrische auto’s.

"In de toekomst rollen in alle vestigingen elektrische auto’s van de band," vertelde CEO Rupert Stadler tijdens een grote personeelsbijeenkomst op het hoofdkwartier in Ingolstadt. Dat betekent in de praktijk dat het Duitse merk niet alleen in die grote Duitse fabriek maar ook in Neckarsulm, in Vorst bij Brussel en in Hongarije en Mexico elektrische aandrijvingen wil kunnen installeren. Vorst heeft inmiddels al de eerste elektrische SUV van Audi toegewezen gekregen. 

Strijd voeren

De ondernemingsraad en de directie hebben lange tijd strijd gevoerd over welke fabrieken uitverkoren zouden worden. De vertegenwoordigers van de vakbonden vonden dat dat eigenlijk alleen in de Duitse vestigingen moest gebeuren omdat EV’s steeds meer in de plaats komen van diesel- en benzine-auto’s. Uiteindelijk heeft de directie echter toch gewonnen met haar standpunt dat je de productie beter kunt spreiden. Wel heeft Stadler voor de lange termijn concrete modellen aan de vestiging in Ingolstadt moeten toewijzen. Audi wil overigens tot 2025 meer dan 20 elektrische modellen op de markt brengen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding