Verschillende automerken samen in één EV-showroom (filmpje)

BMW, Nissan, Renault, Volkswagen, Kia en Mitsubishi hebben samen een gemeenschappelijke multi-brand showroom voor elektrische auto’s opgericht in Milton Keynes, een voorstad van Londen. Het Electric Vehicle Experience Centre is niet zo zeer bedoeld om auto’s te verkopen maar om de automobilist meer vertrouwd te maken met elektrisch rijden.

"Ons doel is om ervoor te zorgen dat bezoekers na het verlaten van dit centrum meer geneigd zijn om een EV aan te schaffen," zegt Ed Jones, manager EV’s bij Nissan UK. Zijn collega Dan Elliot van BMW: "Mensen zien toch steeds meer elektrische auto’s op de weg en zitten met vragen over die technologie. Hier kunnen ze antwoord krijgen."

Pilot in drukke winkelstraat

Het Electric Vehicle Experience Centre, waar ook laadspecialist Chargemaster aan meewerkt, is gevestigd in een drukke winkelstraat, iets wat tegenwoordig vaker voorkomt met autoshowrooms in Groot-Brittannië. Er staan vier auto’s die met grote regelmaat worden gewisseld om elk deelnemend merk voldoende aan bod te laten komen. De medewerkers kunnen wel iets vertellen over de prijzen maar geven gegevens over serieuze kopers door aan een dealer. CEO David Martell van Chargemaster: "Dit is een pilot, als het aanslaat gaan we dat in meer steden doen."

Bekijk de fotogalerij rechts van dit artikel en het onderstaande filmpje.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Oud nieuws. Dit deden wij al in 2011 in Rotterdam check http://www.ev-centrum.nl/

Geplaatst door: alfred Moller op
Verschillende automerken samen in één EV-showroom (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Verschillende automerken samen in één EV-showroom (filmpje)

BMW, Nissan, Renault, Volkswagen, Kia en Mitsubishi hebben samen een gemeenschappelijke multi-brand showroom voor elektrische auto’s opgericht in Milton Keynes, een voorstad van Londen. Het Electric Vehicle Experience Centre is niet zo zeer bedoeld om auto’s te verkopen maar om de automobilist meer vertrouwd te maken met elektrisch rijden.

"Ons doel is om ervoor te zorgen dat bezoekers na het verlaten van dit centrum meer geneigd zijn om een EV aan te schaffen," zegt Ed Jones, manager EV’s bij Nissan UK. Zijn collega Dan Elliot van BMW: "Mensen zien toch steeds meer elektrische auto’s op de weg en zitten met vragen over die technologie. Hier kunnen ze antwoord krijgen."

Pilot in drukke winkelstraat

Het Electric Vehicle Experience Centre, waar ook laadspecialist Chargemaster aan meewerkt, is gevestigd in een drukke winkelstraat, iets wat tegenwoordig vaker voorkomt met autoshowrooms in Groot-Brittannië. Er staan vier auto’s die met grote regelmaat worden gewisseld om elk deelnemend merk voldoende aan bod te laten komen. De medewerkers kunnen wel iets vertellen over de prijzen maar geven gegevens over serieuze kopers door aan een dealer. CEO David Martell van Chargemaster: "Dit is een pilot, als het aanslaat gaan we dat in meer steden doen."

Bekijk de fotogalerij rechts van dit artikel en het onderstaande filmpje.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Oud nieuws. Dit deden wij al in 2011 in Rotterdam check http://www.ev-centrum.nl/

Geplaatst door: alfred Moller op