Opel mag motoren voor PSA-groep bouwen

De overname door PSA brengt niet uitsluitend slechte tijdingen voor Opel en haar werknemers. Zo heeft de nieuwe Franse eigenaar besloten dat Opel-fabrieken in Hongarije en Polen motoren mogen gaan bouwen voor nieuwe modellen van de hele groep.

Eerdere plannen om een speciale motorenfabriek te bouwen bij een bestaande vestiging van PSA in het Slowaakse Trnava worden daarom afgeblazen. Het besluit past in de plannen van PSA om Opel meer in te schakelen als toeleverancier, zoals ook vermeld in het toekomstplan PACE dat CEO Carlos Tavares twee weken geleden heeft onthuld. Zelf zegt hij er over: "Ons project in Trnava is gewijzigd. We gaan de beschikbare ruimte gebruiken om motoren te bouwen voor zowel conventionele als elektrische voertuigen." 

Reclamebureau 

Een andere consequentie van de overname is dat Opel haar reclamebureau Carat aan de kant schuift en vervangt door MediaCom dat ook voor de andere bedrijven binnen PSA werkt. Carat heeft acht jaar het mediawerk voor Opel gedaan maar is de account per 31 december kwijt. "We hebben al aangekondigd dat we de efficiëntie bij onze marketinguitgaven duidelijk willen verhogen. Met de bundeling binnen de PSA-groep realiseren we een grote synergie waarmee we al vanaf begin 2018 onze kostenstructuur kunnen verbeteren," legt Peter Küspert, directeur verkoop en marketing bij Opel Automobile uit.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Opel mag motoren voor PSA-groep bouwen - Automobielmanagement.nl

Opel mag motoren voor PSA-groep bouwen

De overname door PSA brengt niet uitsluitend slechte tijdingen voor Opel en haar werknemers. Zo heeft de nieuwe Franse eigenaar besloten dat Opel-fabrieken in Hongarije en Polen motoren mogen gaan bouwen voor nieuwe modellen van de hele groep.

Eerdere plannen om een speciale motorenfabriek te bouwen bij een bestaande vestiging van PSA in het Slowaakse Trnava worden daarom afgeblazen. Het besluit past in de plannen van PSA om Opel meer in te schakelen als toeleverancier, zoals ook vermeld in het toekomstplan PACE dat CEO Carlos Tavares twee weken geleden heeft onthuld. Zelf zegt hij er over: "Ons project in Trnava is gewijzigd. We gaan de beschikbare ruimte gebruiken om motoren te bouwen voor zowel conventionele als elektrische voertuigen." 

Reclamebureau 

Een andere consequentie van de overname is dat Opel haar reclamebureau Carat aan de kant schuift en vervangt door MediaCom dat ook voor de andere bedrijven binnen PSA werkt. Carat heeft acht jaar het mediawerk voor Opel gedaan maar is de account per 31 december kwijt. "We hebben al aangekondigd dat we de efficiëntie bij onze marketinguitgaven duidelijk willen verhogen. Met de bundeling binnen de PSA-groep realiseren we een grote synergie waarmee we al vanaf begin 2018 onze kostenstructuur kunnen verbeteren," legt Peter Küspert, directeur verkoop en marketing bij Opel Automobile uit.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding