Baanzekerheid bij Audi tot 2025

Audi biedt al haar personeel in Duitsland baanzekerheid tot 2025. Dat is afgesproken tijdens een bijeenkomst van de centrale ondernemingsraad met de directie.

"We hebben lang gevochten voor baanzekerheid tot eind 2025. Onze collega’s hebben die zekerheid nodig en dat is iets wat we ze nu kunnen bieden," aldus OR-voorzitter Peter Mosch.

CEO Rupert Stadler heeft verder toegezegd dat de hoofdvestiging in Ingolstadt vanaf 2021 twee nieuwe volledig elektrische SUV’s mag gaan bouwen. Stadler ziet dat als een duidelijke toewijding aan de Duitse fabrieken en aan het behoud van hun concurrentiepositie. "Productiecapaciteit opbouwen voor elektrische auto’s in Duitsland staat centraal in dit pact voor de toekomst."

Mosch stelt op zijn beurt: "Vooral dit besluit over de elektrische SUV’s vormt een volgende mijlpaal op onze weg naar een zekere toekomst. Dit kan de angst voor de toekomst bij de medewerkers in een tijd van voortdurende digitalisering en nieuwe autotechnologie wegnemen." De OR-voorman erkende daarbij wel dat de snelle ontwikkelingen in die autowereld de nodige flexibiliteit vergen van het personeel. "Maar tegelijk is het een uitdaging voor de onderneming om die toekomst medewerker-vriendelijk te maken, wat er ook gaat gebeuren."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Baanzekerheid bij Audi tot 2025 - Automobielmanagement.nl

Baanzekerheid bij Audi tot 2025

Audi biedt al haar personeel in Duitsland baanzekerheid tot 2025. Dat is afgesproken tijdens een bijeenkomst van de centrale ondernemingsraad met de directie.

"We hebben lang gevochten voor baanzekerheid tot eind 2025. Onze collega’s hebben die zekerheid nodig en dat is iets wat we ze nu kunnen bieden," aldus OR-voorzitter Peter Mosch.

CEO Rupert Stadler heeft verder toegezegd dat de hoofdvestiging in Ingolstadt vanaf 2021 twee nieuwe volledig elektrische SUV’s mag gaan bouwen. Stadler ziet dat als een duidelijke toewijding aan de Duitse fabrieken en aan het behoud van hun concurrentiepositie. "Productiecapaciteit opbouwen voor elektrische auto’s in Duitsland staat centraal in dit pact voor de toekomst."

Mosch stelt op zijn beurt: "Vooral dit besluit over de elektrische SUV’s vormt een volgende mijlpaal op onze weg naar een zekere toekomst. Dit kan de angst voor de toekomst bij de medewerkers in een tijd van voortdurende digitalisering en nieuwe autotechnologie wegnemen." De OR-voorman erkende daarbij wel dat de snelle ontwikkelingen in die autowereld de nodige flexibiliteit vergen van het personeel. "Maar tegelijk is het een uitdaging voor de onderneming om die toekomst medewerker-vriendelijk te maken, wat er ook gaat gebeuren."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding