BMW laat koolstofvezel grotendeels schieten

BMW gaat steeds minder koolstofvezel als materiaal voor auto’s aanwenden. In dat kader verkoopt BMW stapsgewijs haar aandeel van 49 procent in een joint-venture voor dat materiaal aan haar partner SGL Group.

BMW laat koolstofvezel grotendeels schieten

Het high-tech materiaal wordt onder meer toegepast in de BMW i3, de i8 en de 7-serie. Koolstofvezel, ooit aangeduid als het materiaal voor de toekomst in de auto-industrie, blijkt echter uiteindelijk toch te kostbaar. BMW geeft daarom de voorkeur aan aluminium of staal voor haar best-verkopende modellen omdat dat uiteindelijk hogere winstmarges oplevert.

Materiaalmix 

Koolstofvezel blijft ook in de toekomst wel onderdeel van de materiaal-mix. BMW blijft dan ook wel samenwerken met SGL Group, ook bij toekomstige projecten, maar maakt een eind aan de joint-venture. Wel houdt BMW een aandelenbelang van 18 procent in de SGL Group zelf.

BMW laat koolstofvezel grotendeels schieten - Automobielmanagement.nl

BMW laat koolstofvezel grotendeels schieten

BMW gaat steeds minder koolstofvezel als materiaal voor auto’s aanwenden. In dat kader verkoopt BMW stapsgewijs haar aandeel van 49 procent in een joint-venture voor dat materiaal aan haar partner SGL Group.

BMW laat koolstofvezel grotendeels schieten

Het high-tech materiaal wordt onder meer toegepast in de BMW i3, de i8 en de 7-serie. Koolstofvezel, ooit aangeduid als het materiaal voor de toekomst in de auto-industrie, blijkt echter uiteindelijk toch te kostbaar. BMW geeft daarom de voorkeur aan aluminium of staal voor haar best-verkopende modellen omdat dat uiteindelijk hogere winstmarges oplevert.

Materiaalmix 

Koolstofvezel blijft ook in de toekomst wel onderdeel van de materiaal-mix. BMW blijft dan ook wel samenwerken met SGL Group, ook bij toekomstige projecten, maar maakt een eind aan de joint-venture. Wel houdt BMW een aandelenbelang van 18 procent in de SGL Group zelf.