Ford verkoopt auto’s via Alibaba

Ford gaat in China auto’s online verkopen via Alibaba, één van de twee grootste online-winkelbedrijven ter wereld. CEO Jim Hackett en bestuursvoorzitter Bill Ford Jr. hebben daartoe een overeenkomst getekend met vertegenwoordigers van Alibaba in Hangzhou.

Ford gaat er van uit dat zeker de Chinezen steeds meer in zijn voor het online kopen van een nieuwe auto. Met de nieuwe partner hoopt Ford de opgelopen achterstand op de Chinese automarkt wat in te lopen. In dat kader heeft de Amerikaanse autobouwer tevens aangekondigd dat het in dat land tot 2025 zeker 15 elektrische modellen op de markt wil brengen. Die worden dan verkocht onder de merken Ford en Lincoln. Ford is voor de productie in China zelf vorige maand ook een samenwerking aangegaan met Anhui Zotye Automobile.

Chinese autokoper

In totaal moeten er de komende jaren 50 nieuwe Fords en Lincolns voor de Chinese autokoper beschikbaar komen, zegt Peter Fleet, directeur voor Azië/Pacific. "We gaan beginnen met een doorlopend programma van nieuwe elektrische auto’s in China. We gaan er daarbij van uit dat 70 procent van alle nieuwe auto’s die we hier verkopen elektrisch zal zijn. Met die aanval hopen we er uiteraard binnen korte tijd honderdduizenden nieuwe auto’s te kunnen verkopen." 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ford verkoopt auto’s via Alibaba - Automobielmanagement.nl

Ford verkoopt auto’s via Alibaba

Ford gaat in China auto’s online verkopen via Alibaba, één van de twee grootste online-winkelbedrijven ter wereld. CEO Jim Hackett en bestuursvoorzitter Bill Ford Jr. hebben daartoe een overeenkomst getekend met vertegenwoordigers van Alibaba in Hangzhou.

Ford gaat er van uit dat zeker de Chinezen steeds meer in zijn voor het online kopen van een nieuwe auto. Met de nieuwe partner hoopt Ford de opgelopen achterstand op de Chinese automarkt wat in te lopen. In dat kader heeft de Amerikaanse autobouwer tevens aangekondigd dat het in dat land tot 2025 zeker 15 elektrische modellen op de markt wil brengen. Die worden dan verkocht onder de merken Ford en Lincoln. Ford is voor de productie in China zelf vorige maand ook een samenwerking aangegaan met Anhui Zotye Automobile.

Chinese autokoper

In totaal moeten er de komende jaren 50 nieuwe Fords en Lincolns voor de Chinese autokoper beschikbaar komen, zegt Peter Fleet, directeur voor Azië/Pacific. "We gaan beginnen met een doorlopend programma van nieuwe elektrische auto’s in China. We gaan er daarbij van uit dat 70 procent van alle nieuwe auto’s die we hier verkopen elektrisch zal zijn. Met die aanval hopen we er uiteraard binnen korte tijd honderdduizenden nieuwe auto’s te kunnen verkopen." 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding