Audi verkoopt Ducati toch niet

Audi heeft de plannen om motorfietsfabrikant Ducati te verkopen in de ijskast gezet. In plaats daarvan gaat Audi onder meer de banden met zusterbedrijf Porsche aantrekken.

Audi verkoopt Ducati toch niet

Ook moeten de komende jaren de kosten verder worden teruggedrongen. Die stappen moeten voldoende zijn om de financiële schade van ‘dieselgate’ op te vangen, heeft CEO Rupert Stadler verklaard tegenover journalisten. "Ik verzeker jullie dat Ducati bij de Audi-familie hoort. Ducati is de perfecte verpersoonlijking van onze premium filosofie als het gaat om motorfietsen."

De verkoop van Ducati was één van de mogelijkheden waarop de Volkswagen Groep waar Audi toe behoort uiteindelijk wat ‘slanker’ zou kunnen worden. Dat is de wens van een deel van de grote aandeelhouders, zeker na alle perikelen rond het dieselschandaal. Binnen de groep en bij de grootste aandeelhouder, de familie Porsche/Piëch, stuitte het idee om delen van de onderneming af te stoten echter op veel weerstand. In de financiële wereld wordt niet uitgesloten dat VW en/of Audi toch nog eens van mening veranderen omdat het motormerk uiteindelijk toch een vreemde eend in de bijt blijft en weinig strategisch belang heeft voor de verder geheel op auto’s gerichte groep.

Audi verkoopt Ducati toch niet - Automobielmanagement.nl

Audi verkoopt Ducati toch niet

Audi heeft de plannen om motorfietsfabrikant Ducati te verkopen in de ijskast gezet. In plaats daarvan gaat Audi onder meer de banden met zusterbedrijf Porsche aantrekken.

Audi verkoopt Ducati toch niet

Ook moeten de komende jaren de kosten verder worden teruggedrongen. Die stappen moeten voldoende zijn om de financiële schade van ‘dieselgate’ op te vangen, heeft CEO Rupert Stadler verklaard tegenover journalisten. "Ik verzeker jullie dat Ducati bij de Audi-familie hoort. Ducati is de perfecte verpersoonlijking van onze premium filosofie als het gaat om motorfietsen."

De verkoop van Ducati was één van de mogelijkheden waarop de Volkswagen Groep waar Audi toe behoort uiteindelijk wat ‘slanker’ zou kunnen worden. Dat is de wens van een deel van de grote aandeelhouders, zeker na alle perikelen rond het dieselschandaal. Binnen de groep en bij de grootste aandeelhouder, de familie Porsche/Piëch, stuitte het idee om delen van de onderneming af te stoten echter op veel weerstand. In de financiële wereld wordt niet uitgesloten dat VW en/of Audi toch nog eens van mening veranderen omdat het motormerk uiteindelijk toch een vreemde eend in de bijt blijft en weinig strategisch belang heeft voor de verder geheel op auto’s gerichte groep.