Belgische automarkt profiteert van online winkelen

De verkoop van lichte bedrijfswagen in Belgie zit sterk in de lift. Dat is onder meer te danken aan de toename van de bezorging van pakjes die zijn besteld via e-commerce in samenhang met de goede ontwikkeling van de economie.

Daarnaast zijn bedrijven ook overgestapt op lichtere bestelwagens wegens de invoering van de kilometerheffing voor zwaardere vrachtwagens.
Dat meldt VW-importeur en distributeur d’Ieteren. In de eerste elf maanden van dit jaar werden in België met 66.367 voertuigen 13,5 procent meer van dat soort lichte bestelwagens verkocht. D’Ieteren zelf nam daarvan ruim 10 procent voor haar rekening.

Daarnaast kon het bedrijf, dat alle VW-merken voert, ook bijna een kwart meer tweedehands wagens verkopen. In totaal leverde de groep in deze periode 105.965 voertuigen af, 3,4 procent meer dan een jaar eerder. Op de Belgische markt voor personenwagens heeft d’Ieteren een aandeel van ruim 21 procent.

Het succes is volgens de importeur mede te danken aan de vele nieuwe SUV-modellen die de Volkswagen groep de laatste tijd heeft uitgebracht. Dat segment blijft ook in België snel marktaandeel winnen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Belgische automarkt profiteert van online winkelen - Automobielmanagement.nl

Belgische automarkt profiteert van online winkelen

De verkoop van lichte bedrijfswagen in Belgie zit sterk in de lift. Dat is onder meer te danken aan de toename van de bezorging van pakjes die zijn besteld via e-commerce in samenhang met de goede ontwikkeling van de economie.

Daarnaast zijn bedrijven ook overgestapt op lichtere bestelwagens wegens de invoering van de kilometerheffing voor zwaardere vrachtwagens.
Dat meldt VW-importeur en distributeur d’Ieteren. In de eerste elf maanden van dit jaar werden in België met 66.367 voertuigen 13,5 procent meer van dat soort lichte bestelwagens verkocht. D’Ieteren zelf nam daarvan ruim 10 procent voor haar rekening.

Daarnaast kon het bedrijf, dat alle VW-merken voert, ook bijna een kwart meer tweedehands wagens verkopen. In totaal leverde de groep in deze periode 105.965 voertuigen af, 3,4 procent meer dan een jaar eerder. Op de Belgische markt voor personenwagens heeft d’Ieteren een aandeel van ruim 21 procent.

Het succes is volgens de importeur mede te danken aan de vele nieuwe SUV-modellen die de Volkswagen groep de laatste tijd heeft uitgebracht. Dat segment blijft ook in België snel marktaandeel winnen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding