Ferrari verkoopt dit jaar naar verwachting zo’n 8.400 automobielen. Volgend jaar zouden dat er al 9.000 kunnen worden, wat een jaar eerder is dan was gepland.

Om dat aantal te halen wordt komend voorjaar in de fabriek in Modena een tweeploegendienst ingevoerd, meldt persbureau Bloomberg uit anonieme bronnen. De grote belangstelling is volgens het persbureau vooral toe te schrijven aan de voortdurende toename van het aantal rijken in de wereld. Vorig jaar waren er wereldwijd al 13,6 miljoen miljonairs, dat is een derde meer dan tien jaar geleden. Als één van hen een Ferrari zou willen dan moet hij of zij er, ondanks de opgevoerde productie, nog altijd wel minstens een jaar op wachten.

CEO Sergio Marchionne, die na de afsplitsing van Fiat Chrysler Automobiles aangebleven is als topman van Ferrari, wil de winstgevendheid van de supercar-fabrikant opvoeren. De operationele winst zou dan in ieder geval in 2022 boven de twee miljard euro uit moeten komen. Ferrari wil echter wel een luxe en exclusief merk blijven en zal dus geen ‘goedkopere’ auto’s op de markt brengen. Wel komt er, zoals eerder gemeld, een Ferrari SUV die komend voorjaar voor het eerst aan de buitenwereld getoond zal worden.