Bosal verkoopt trekhaken aan Amerikanen

De Belgisch-Nederlandse toeleverancier voor de auto-industrie Bosal heeft haar trekhakendivisie verkocht aan het Amerikaanse durfkapitaalbedrijf TowerBrook Capital Partners. Bij de divisie werken 1.550 mensen bij fabrieken in Duitsland, Mexico, Hongarije, Rusland en Frankrijk.

De fabrikant van uitlaten, katalysatoren maar ook onder meer fietsendragers maakt geen financiële details bekend maar ingewijden schatten de opbrengst op 250 miljoen euro. Bosal, dat ondanks een omzet van meer dan 700 miljoen euro al tijden in financiële problemen verkeert, zette de winstgevende trekhaken-tak vorig jaar in de etalage. Nu die verkoop rond is, is Bosal ongeveer 40 procent van de bedrijfsomzet kwijt. De opbrengst wordt gebruikt om de schuldenlast af te lossen waarmee de financiële situatie weer iets rooskleuriger zou moeten worden. Bosal hoopt daarbij onder meer fors te investeren in de fabricage van uitlaten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Strategie bepalen is moeilijk. Je verkoopt je moneymaker en gaat investeren in een product waarvan de vervangingsmarkt de laatste 20 jaar alleen maar krimpt en de toekomst voor de OE in relatie tot de opkomst van electrisch zeer onzeker is en een marktsegment waar de marges bijzonder klein zijn.!

Geplaatst door: D.J. Oude Elferink op
Bosal verkoopt trekhaken aan Amerikanen - Automobielmanagement.nl

Bosal verkoopt trekhaken aan Amerikanen

De Belgisch-Nederlandse toeleverancier voor de auto-industrie Bosal heeft haar trekhakendivisie verkocht aan het Amerikaanse durfkapitaalbedrijf TowerBrook Capital Partners. Bij de divisie werken 1.550 mensen bij fabrieken in Duitsland, Mexico, Hongarije, Rusland en Frankrijk.

De fabrikant van uitlaten, katalysatoren maar ook onder meer fietsendragers maakt geen financiële details bekend maar ingewijden schatten de opbrengst op 250 miljoen euro. Bosal, dat ondanks een omzet van meer dan 700 miljoen euro al tijden in financiële problemen verkeert, zette de winstgevende trekhaken-tak vorig jaar in de etalage. Nu die verkoop rond is, is Bosal ongeveer 40 procent van de bedrijfsomzet kwijt. De opbrengst wordt gebruikt om de schuldenlast af te lossen waarmee de financiële situatie weer iets rooskleuriger zou moeten worden. Bosal hoopt daarbij onder meer fors te investeren in de fabricage van uitlaten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Strategie bepalen is moeilijk. Je verkoopt je moneymaker en gaat investeren in een product waarvan de vervangingsmarkt de laatste 20 jaar alleen maar krimpt en de toekomst voor de OE in relatie tot de opkomst van electrisch zeer onzeker is en een marktsegment waar de marges bijzonder klein zijn.!

Geplaatst door: D.J. Oude Elferink op