Die geruchten zouden verklaren waarom de koers van Continental op de aandelenbeurs de laatste dagen flink omhoog is geschoten.

Continental heeft twee divisies, de gelijknamige bandentak en de divisie die onder meer onderdelen voor chassis, auto-interieuren en technologische onderdelen voor auto’s fabriceert. Het bedrijf is nog altijd voor 45 procent in handen van de schatrijke familie Schaeffler die dus uiteindelijk de doorslag moet geven bij een besluit over de eventuele opsplitsing.

Continental zelf heeft bij de publicatie van voorlopige jaarcijfers op dinsdag met geen woord gereageerd op de verhalen. De onderneming deelt mee dat de omzet vorig jaar met ruim acht procent is gestegen naar rond de 44 miljard euro terwijl de winstmarge met 10,9 procent hoger ligt dan eerder voorspeld. Het overgrote deel van die omzet, 39 miljard, is afkomstig van de Automotive Division. CEO Wolfgang Schäfer: "De prestatiecurve van Continental is weer verder omhoog gegaan. Onze innovatiekracht op gebieden als geassisteerd en automatisch rijden, de connectiviteit en elektrificering leidt opnieuw tot een groei die sterker is dan het gemiddelde. Dat weerspiegelt zich vooral in het voortdurend toenemende aantal opdrachten voor de autodivisie."