Michelin wijzigt wereldwijde organisatie

Michelin heeft vanaf begin dit jaar haar wereldwijde organisatie ingedeeld in tien nieuwe regio’s.

Landen in het noorden en midden van Europa vallen voortaan onder Michelin Europe North met het hoofdkantoor in Duitsland. Die nieuwe unit wordt ook verantwoordelijk voor het contact met de grootste accounts van Michelin in de regio. Michelin Nederland (en ook Michelin Belux) maakt deel uit van de regio Zuid-Europa.

Met de reorganisatie hoopt de bandenfabrikant zich nog beter te kunnen richten op de behoeften en wensen van de afnemers, de procedures te vereenvoudigen en ook digitale diensten uit te breiden. De regio’s krijgen daarbij meer autonomie en meer mogelijkheden om zelf besluiten te nemen. Anish K. Taneja, directeur Michelin Europe North: "Snelle verandering is een teken van onze tijd. Onze nieuwe structuur geeft de medewerkers veel individuele verantwoordelijkheid en meer mogelijkheden om zelf actie te ondernemen. We zien onszelf meer en meer als een leverancier van mobiliteit met een aanbod aan producten en diensten dat is afgestemd op de behoeften van onze klanten."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Klinkt logisch, hoofdkantoor in Duitsland en de Benelux valt onder Zuid-Europa…

Geplaatst door: Wim Rubeg op
Michelin wijzigt wereldwijde organisatie - Automobielmanagement.nl

Michelin wijzigt wereldwijde organisatie

Michelin heeft vanaf begin dit jaar haar wereldwijde organisatie ingedeeld in tien nieuwe regio’s.

Landen in het noorden en midden van Europa vallen voortaan onder Michelin Europe North met het hoofdkantoor in Duitsland. Die nieuwe unit wordt ook verantwoordelijk voor het contact met de grootste accounts van Michelin in de regio. Michelin Nederland (en ook Michelin Belux) maakt deel uit van de regio Zuid-Europa.

Met de reorganisatie hoopt de bandenfabrikant zich nog beter te kunnen richten op de behoeften en wensen van de afnemers, de procedures te vereenvoudigen en ook digitale diensten uit te breiden. De regio’s krijgen daarbij meer autonomie en meer mogelijkheden om zelf besluiten te nemen. Anish K. Taneja, directeur Michelin Europe North: "Snelle verandering is een teken van onze tijd. Onze nieuwe structuur geeft de medewerkers veel individuele verantwoordelijkheid en meer mogelijkheden om zelf actie te ondernemen. We zien onszelf meer en meer als een leverancier van mobiliteit met een aanbod aan producten en diensten dat is afgestemd op de behoeften van onze klanten."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Klinkt logisch, hoofdkantoor in Duitsland en de Benelux valt onder Zuid-Europa…

Geplaatst door: Wim Rubeg op