Toekomst Britse Opelfabriek onzeker

PSA heeft één van haar topmanagers, de Brit Stephen Norman, geparachuteerd als nieuwe baas van haar Britse activiteiten. Bij zijn eerste optreden heeft hij direct al verklaard dat het voortbestaan van de grote Astra-fabriek in Ellesmere Port bij Liverpool niet zeker is.

"Het is mijn eerste taak om de erosie in de verkopen van Vauxhall (zoals Opel in Groot-Brittannië heet) tot stilstand te brengen," aldus Norman. Vauxhall verkocht daar vorig jaar 195.137 nieuwe personenauto’s, dat is ruim 22 procent minder dan in 2016. Het merk deed het daarmee nog aanzienlijk slechter dan de Britse automarkt als geheel. "Dit is een Brits icoon. Ik heb zelf rijden geleerd in een Vauxhall en mijn eerste auto was er ook één. Wat ik nu moet doen, is uitzoeken hoe we dat zo kunnen verpakken dat die auto’s ook weer worden verkocht."

Ontkenning

PSA schrapte al snel na de overname van Opel/Vauxhall 400 banen bij de fabriek in Ellesmere Port. Vorige maand kwamen daar nog eens 250 banen bij. Norman, die bekend staat als een keiharde manager, ontkent echter dat de Franse eigenaar de Britse fabriek liever wil sluiten. "We hebben zowel Opel als Vauxhall overgenomen omdat we waarde in beide merken zien. Als Ellesmere Port productief genoeg is en ook kan zorgen voor auto’s waar de klant van vandaag de dag naar vraagt, dan is er geen reden de fabriek te sluiten."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Toekomst Britse Opelfabriek onzeker - Automobielmanagement.nl

Toekomst Britse Opelfabriek onzeker

PSA heeft één van haar topmanagers, de Brit Stephen Norman, geparachuteerd als nieuwe baas van haar Britse activiteiten. Bij zijn eerste optreden heeft hij direct al verklaard dat het voortbestaan van de grote Astra-fabriek in Ellesmere Port bij Liverpool niet zeker is.

"Het is mijn eerste taak om de erosie in de verkopen van Vauxhall (zoals Opel in Groot-Brittannië heet) tot stilstand te brengen," aldus Norman. Vauxhall verkocht daar vorig jaar 195.137 nieuwe personenauto’s, dat is ruim 22 procent minder dan in 2016. Het merk deed het daarmee nog aanzienlijk slechter dan de Britse automarkt als geheel. "Dit is een Brits icoon. Ik heb zelf rijden geleerd in een Vauxhall en mijn eerste auto was er ook één. Wat ik nu moet doen, is uitzoeken hoe we dat zo kunnen verpakken dat die auto’s ook weer worden verkocht."

Ontkenning

PSA schrapte al snel na de overname van Opel/Vauxhall 400 banen bij de fabriek in Ellesmere Port. Vorige maand kwamen daar nog eens 250 banen bij. Norman, die bekend staat als een keiharde manager, ontkent echter dat de Franse eigenaar de Britse fabriek liever wil sluiten. "We hebben zowel Opel als Vauxhall overgenomen omdat we waarde in beide merken zien. Als Ellesmere Port productief genoeg is en ook kan zorgen voor auto’s waar de klant van vandaag de dag naar vraagt, dan is er geen reden de fabriek te sluiten."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding