De beurs trok dit keer ruim 540.000 bezoekers tegen 550.000 vorig jaar en 582.830 bij de aflevering van 2016 die wat opzet betreft vergelijkbaar was met die van 2018. "De Belg blijft verknocht aan individuele mobiliteitsoplossingen. De aandacht ging uit naar mobiliteit in het algemeen, naar schone voertuigen, het werk en de opleidingen binnen de automobielbranche en tenslotte nieuwe geconnecteerde diensten en mobiliteitsoplossingen," zegt Febiac toch.

Een nieuw item was de tentoonstellingruimte #WeAreMobility die gedurende drie dagen de bezoekers liet kennismaken met een scala aan oplossingen rond micro-mobiliteit, gedeelde mobiliteit en toepassingen die morgen onze stadsmobiliteit zullen vergemakkelijken. "Een sterke zet die meer dan 35 exposanten uit heel diverse horizonten mocht verwelkomen voor deze verrassende en innovatieve expo. Meer dan 35.000 salonbezoekers bezochten #WeAreMobility." Andere primeur voor dit Salon was de ruimte die specifiek voor kinderen werd ontwikkeld. "Aan de vele blije en trotse gezichtjes te zien, een groot succes. En eens te meer een illustratie dat de Brussels Motor Show niet enkel het grootse publieke evenement is van het land, maar tevens veel meer is dan een tentoonstelling van voertuigen."