"We zien daar goede kansen zonder dat dat direct onze zusterbedrijven binnen PSA gaat bedreigen. Sommigen willen een auto van Franse makelij kopen, andere kiezen bewust voor een Duits merk, dat gaat net zo zeer op in Afrika als in Europa. Het Afrikaanse continent biedt zeker mogelijkheden voor ons allemaal," aldus Lohsteller in de Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Opel exporteerde tijdens de jaren onder General Motors niet of nauwelijks auto’s buiten Europa maar krijgt nu van moederbedrijf PSA kennelijk wel de kans. Dat past in het doel van PSA om Opel binnen enkele jaren weer winstgevend te maken, benadrukt Lohscheller. Hij stelt verder dat de stemming binnen Opel nog altijd uitstekend is. "Ons plan om Opel er weer bovenop te helpen zonder gedwongen ontslagen of sluitingen is erg positief ontvangen." Wel zijn er duidelijk mogelijkheden om te besparen: "Onze fabrieken zijn soms te groot, met te lange transportafstanden tussen de verschillende afdelingen. Daar zijn zeker efficiëntieslagen te maken."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding