VW wil vrachtwagendivisie naar de beurs brengen

Volkswagen Groep wil de vrachtwagendivisie met MAN en Scania verzelfstandigen en vervolgens naar de beurs brengen. Nog deze maand zou Volkswagen Truck & Bus GmbH omgezet worden in een ‘Aktiengesellschaft’ om zo’n beursgang voor te bereiden, melden Duitse media.

Bij MAN en Scania werken in totaal zo’n 80.000 mensen. Beursdeskundigen schatten dat de VW Groep met een beursgang tussen de 10 en 20 miljard euro op zou kunnen halen. Een definitief besluit over die beursgang is echter nog niet genomen maar dat zou wel voor de komende weken op de agenda staan van de Raad van Bestuur. In een officiële reactie laat Volkwagen AG weten ‘alle opties open te houden’.

Overigens heeft Daimler al eerder meegedeeld haar vrachtwagendivisie af te zullen splitsen van de personenauto’s. Bij Daimler zou dat volgend jaar of in 2020 zijn beslag moeten krijgen. Fiat Chrysler Automobiles heeft al enkele jaren geleden de divisie die vrachtwagens en agrarische machines bouwt verzelfstandigd als CNH Industrial.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VW wil vrachtwagendivisie naar de beurs brengen - Automobielmanagement.nl

VW wil vrachtwagendivisie naar de beurs brengen

Volkswagen Groep wil de vrachtwagendivisie met MAN en Scania verzelfstandigen en vervolgens naar de beurs brengen. Nog deze maand zou Volkswagen Truck & Bus GmbH omgezet worden in een ‘Aktiengesellschaft’ om zo’n beursgang voor te bereiden, melden Duitse media.

Bij MAN en Scania werken in totaal zo’n 80.000 mensen. Beursdeskundigen schatten dat de VW Groep met een beursgang tussen de 10 en 20 miljard euro op zou kunnen halen. Een definitief besluit over die beursgang is echter nog niet genomen maar dat zou wel voor de komende weken op de agenda staan van de Raad van Bestuur. In een officiële reactie laat Volkwagen AG weten ‘alle opties open te houden’.

Overigens heeft Daimler al eerder meegedeeld haar vrachtwagendivisie af te zullen splitsen van de personenauto’s. Bij Daimler zou dat volgend jaar of in 2020 zijn beslag moeten krijgen. Fiat Chrysler Automobiles heeft al enkele jaren geleden de divisie die vrachtwagens en agrarische machines bouwt verzelfstandigd als CNH Industrial.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding