Citroën gaat internationale activiteiten uitbreiden

Citroën gaat de internationale activiteiten verder uitbreiden, te beginnen met Zuid-Amerika en Eurazië. “Dat is nodig om onze groei-ambities in de wereld te realiseren,” zegt CEO Linda Jackson.

Citroën gaat internationale activiteiten uitbreiden

Citroën gaat de C4 Cactus voor de Zuid-Amerikaanse markt ‘lokaal’ produceren in het Braziliaanse Porto Real. Dat volgt op de introductie van de New Jumpy bestelwagen in Uruguay, Argentinië en Brazilië zelf. Die nieuwe modellen worden wel aangepast aan de kenmerken van de Zuid-Amerikaanse markt. Daarnaast laat Citroën straks die New Jumpy uit een fabriek in Rusland rollen. Verder wordt Citroën, na bijvoorbeeld Renault, ook actief in Iran waar het dit jaar nog met de assemblage van auto’s begint en tegelijk ook een grote marketingcampagne opstart.

Jackson kan al bogen op toenemend succes in Europa waar het merk van PSA vorig jaar het grootste aantal auto’s in zes jaar wist te verkopen. Haar doel is nu om in 2020 45 procent van de afzet buiten Europa te realiseren terwijl dat vorig jaar nog 26 procent was. Daarin past ook de introductie van de C5 Aircross SUV en binnenkort ook van de V3 Aircross op de markt in China.

Citroën gaat internationale activiteiten uitbreiden - Automobielmanagement.nl

Citroën gaat internationale activiteiten uitbreiden

Citroën gaat de internationale activiteiten verder uitbreiden, te beginnen met Zuid-Amerika en Eurazië. “Dat is nodig om onze groei-ambities in de wereld te realiseren,” zegt CEO Linda Jackson.

Citroën gaat internationale activiteiten uitbreiden

Citroën gaat de C4 Cactus voor de Zuid-Amerikaanse markt ‘lokaal’ produceren in het Braziliaanse Porto Real. Dat volgt op de introductie van de New Jumpy bestelwagen in Uruguay, Argentinië en Brazilië zelf. Die nieuwe modellen worden wel aangepast aan de kenmerken van de Zuid-Amerikaanse markt. Daarnaast laat Citroën straks die New Jumpy uit een fabriek in Rusland rollen. Verder wordt Citroën, na bijvoorbeeld Renault, ook actief in Iran waar het dit jaar nog met de assemblage van auto’s begint en tegelijk ook een grote marketingcampagne opstart.

Jackson kan al bogen op toenemend succes in Europa waar het merk van PSA vorig jaar het grootste aantal auto’s in zes jaar wist te verkopen. Haar doel is nu om in 2020 45 procent van de afzet buiten Europa te realiseren terwijl dat vorig jaar nog 26 procent was. Daarin past ook de introductie van de C5 Aircross SUV en binnenkort ook van de V3 Aircross op de markt in China.