Fabrikant laadpalen naar de beurs

De fabrikant van laadpalen voor elektrische auto’s en andere apparatuur Alfen gaat op 22 maart naar de Amsterdamse beurs. De aandelen gaan tussen de 11,25 en 15 euro kosten waaruit valt op te maken dat Alfen tussen de 225 en 300 miljoen waard is. De onderneming brengt maximaal 49 procent van de aandelen naar de beurs.

Alfen boekte vorig jaar een winst van 1,2 miljoen euro en verwacht dat de omzet dit jaar boven de 100 miljoen euro uit zal komen. De groei moet daarbij vooral uit het buitenland komen want in eigen land zat er in 2017 weinig perspectief in de laadpalenmarkt door het wegvallen van de voordelen op de aanschaf van een elektrische auto.

De beursgang is vooral bedoeld om Alfen op de kaart te zetten bij klanten, partners en beleggers. "Een beursnotering geeft naamsbekendheid, ook om potentiële werknemers beter te bereiken. In het buitenland, waarin we snel willen groeien, is het ook direct een soort kwaliteitskeurmerk", zei bestuursvoorzitter Marco Roeleveld onlangs in een interview met het FD.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Fabrikant laadpalen naar de beurs - Automobielmanagement.nl

Fabrikant laadpalen naar de beurs

De fabrikant van laadpalen voor elektrische auto’s en andere apparatuur Alfen gaat op 22 maart naar de Amsterdamse beurs. De aandelen gaan tussen de 11,25 en 15 euro kosten waaruit valt op te maken dat Alfen tussen de 225 en 300 miljoen waard is. De onderneming brengt maximaal 49 procent van de aandelen naar de beurs.

Alfen boekte vorig jaar een winst van 1,2 miljoen euro en verwacht dat de omzet dit jaar boven de 100 miljoen euro uit zal komen. De groei moet daarbij vooral uit het buitenland komen want in eigen land zat er in 2017 weinig perspectief in de laadpalenmarkt door het wegvallen van de voordelen op de aanschaf van een elektrische auto.

De beursgang is vooral bedoeld om Alfen op de kaart te zetten bij klanten, partners en beleggers. "Een beursnotering geeft naamsbekendheid, ook om potentiële werknemers beter te bereiken. In het buitenland, waarin we snel willen groeien, is het ook direct een soort kwaliteitskeurmerk", zei bestuursvoorzitter Marco Roeleveld onlangs in een interview met het FD.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding