Tesla zet productie Model 3 vier dagen stil

Tesla heeft de productielijnen voor de Model 3 van 20 februari tot en met 24 februari stil gezet. Die pauze was nodig om de grotendeels automatische apparatuur en de software te upgraden en zo de productie verder op te kunnen voeren, aldus Tesla. “In ons productieplan zitten ook perioden met een geplande stop in de fabrieken in Fremont en in Gigafactory 1.”

Tesla zet productie Model 3 vier dagen stil

Of de productiestop ook gevolgen heeft gehad voor het aantal gebouwde Model 3’en moet pas na dit eerste kwartaal blijken. Tesla heeft eerder meegedeeld dat er rond eind maart zo’n 2.500 exemplaren per maand van dat nieuwe model van de band moeten rollen. Drie maanden later zou dat dan opgevoerd kunnen worden naar 5.000 per maand.

De autobouwer heeft daar wel bij gezegd dat die getallen niet vast staan omdat het op gang brengen van massaproductie van auto’s een erg ingewikkeld proces blijkt. De aantallen zijn ook nog altijd lang niet voldoende om het enorme aantal bestelde Model 3’en, inmiddels ruim 400.000, binnen redelijke termijn bij de klanten af te leveren.

Tesla zet productie Model 3 vier dagen stil - Automobielmanagement.nl

Tesla zet productie Model 3 vier dagen stil

Tesla heeft de productielijnen voor de Model 3 van 20 februari tot en met 24 februari stil gezet. Die pauze was nodig om de grotendeels automatische apparatuur en de software te upgraden en zo de productie verder op te kunnen voeren, aldus Tesla. “In ons productieplan zitten ook perioden met een geplande stop in de fabrieken in Fremont en in Gigafactory 1.”

Tesla zet productie Model 3 vier dagen stil

Of de productiestop ook gevolgen heeft gehad voor het aantal gebouwde Model 3’en moet pas na dit eerste kwartaal blijken. Tesla heeft eerder meegedeeld dat er rond eind maart zo’n 2.500 exemplaren per maand van dat nieuwe model van de band moeten rollen. Drie maanden later zou dat dan opgevoerd kunnen worden naar 5.000 per maand.

De autobouwer heeft daar wel bij gezegd dat die getallen niet vast staan omdat het op gang brengen van massaproductie van auto’s een erg ingewikkeld proces blijkt. De aantallen zijn ook nog altijd lang niet voldoende om het enorme aantal bestelde Model 3’en, inmiddels ruim 400.000, binnen redelijke termijn bij de klanten af te leveren.