Mercedes-Benz Vans en Hymer, marktleider voor luxe kampeerwagens in Europa, hebben al nauw samengewerkt bij de ontwikkeling van een nieuwe ‘tractor-head versie’ van de bestelwagen. Beide bedrijven zetten daarmee de al veertig jaar bestaande samenwerking voort. Ze richten zich daarbij nu op elektrische versies van de bestelwagens en op connected campers.

Dat is meegedeeld bij de publicatie van jaarcijfers van Mercedes-Benz Vans. De divisie van Daimler verkocht vorig jaar 401.000 voertuigen terwijl dat er in 2016 nog 359.100 waren. Mercedes-Benz Vans vertoont daarmee al vier jaar achter elkaar een belangrijke groei. De omzet kwam in 2017 uit op 13,2 miljard euro, een plus van drie procent, terwijl de brutowinst van 1,181 miljard euro licht hoger was dan in het voorafgaande jaar.

Mercedes-Benz Vans heeft eerder meegedeeld dat het over vorig jaar en dit jaar gezien meer dan twee miljard investeert. Een flink deel daarvan gaat naar elektrische versies waarbij de eerste eVito in de tweede helft van dit jaar afgeleverd moet worden. De Duitse fabrikant streeft er daarbij vooral naar haar bestelwagens op meer plaatsen in de wereld aan de man te brengen. Voor 2018 verwacht de Daimler-divisie dan ook opnieuw een goede groei te laten zien.