"Onze industrie maakt momenteel een fase van nog nooit vertoonde technologische verandering door. Tegelijk moeten we het hoofd bieden aan de uitdaging van de wisselvalligheden van vandaag de dag. Bij BMW denken we in kansen en volgen we een duidelijke strategie. Omdat de toekomst van de mobiliteit vandaag gecreëerd wordt. We doen er in 2018 een schep bovenop en mikken op het negende achtereenvolgende succesvolle jaar," zei bestuursvoorzitter Harald Krüger tijdens de aandeelhoudersvergadering in München.

BMW zal dit jaar meer nieuwe producten lanceren dan ooit tevoren, met deze maand de komst van de BMW X2, het opvoeren van de BMW X3 op drie productielocaties en een nieuwe generatie van de BMW X4. "We brengen volledig vernieuwde modellen uit en introduceren een nieuwe ‘ontwerptaal’ voor alle producten. Dat is ons recept om er voor te zorgen dat BMW in 2020 weer de koppositie in het premiesegment kan heroveren," aldus Krüger, die die toppositie is kwijt geraakt aan aartsrivaal Mercedes-Benz. Zijn bedrijf heeft in de eerste maanden van dit jaar al belangrijke stappen gezet met de acquisitie van Parkmobile LLC, een specialist in digitale parkeeroplossingen, en van autodeelbedrijf DriveNow. Ook werd een samenwerkingsverband gesloten met Great Wall voor de fabricage van elektrische Mini’s in China.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding