Vooral de generatie van 17-24 jaar doet veel autoklussen zelf, bij ouderen neemt dat snel af.
"Dat bewijst dat het idee dat oudere generaties meer weten van auto-onderhoud dan de jongeren een mythe is," zegt de Britse verzekeraar LV. Uit cijfers van Google blijkt dat ‘how to’ video’s over het klussen aan auto’s elk jaar 70 procent meer worden bekeken. Bijna alle jongeren in het onderzoek van LV geven ook aan dat ze voor werken aan hun auto vaak op YouTube zoeken.  

Eenvoudige gidsjes

LV speelt nu op die trend in door zelf dat soort filmpjes op haar site te zetten. Directeur Selwyn Fernandes: "We willen onze klanten helpen om veiliger en met meer vertrouwen te rijden. Omdat veel mensen aangeven dat ze eigenlijk niet weten waar ze moeten beginnen als ze aan hun auto willen werken, hebben we besloten samen met Gemini Accident Repairs Centres een paar eenvoudige gidsjes voor veel voorkomende problemen te maken. We weten dat steeds meer gezinnen meer dan één auto hebben dus als je simpele klussen zelf kan doen dan spaart dat ook weer geld uit."