Faurecia haalt record-opdracht voor autostoelen binnen van BMW

De Franse fabrikant van auto-onderdelen en -toebehoren Faurecia heeft een record-opdracht voor haar autostoelendivisie binnengehaald van BMW.

(Foto: Mike Birdy https://www.ratedradardetector.org/)

Daarbij gaat het om de just-in-time assemblage of de levering van stoelframe’s voor in totaal zes miljoen auto’s van 17 verschillende modellen van BMW zelf en van Mini. Hoeveel geld met de order is gemoeid, hebben partijen niet bekend gemaakt.

Faurecia heeft ook meegedeeld dat het in de periode 2015 tot en met 2017 voor 62 miljard euro aan opdrachten in de wacht heeft gesleept, dat is 9 miljard meer dan in de drie jaar van 2014 tot en met 2016. De groep draaide vorig jaar een omzet van bijna 17 miljard euro, een goede elf procent meer dan in 2016. Daarvan kwam 42 procent van stoelen, 31 procent van auto-interieurs en de rest van wat genoemd wordt ‘clean mobility’ waaronder apparatuur voor het onder controle houden van emissies, het terugwinnen van energie en voor elektrische auto’s.

Verkoopdirecteur Thorsten Muschal: “Als industrieleider in stoelframes en -mechanismen zijn we trots om één van BMW’s preferred partners te zijn en voor zulke iconische voertuigen te mogen leveren. We hebben deze opdracht binnen weten te halen dankzij de nauwe banden met onze klanten en onze sterke capaciteiten voor verticale integratie en synergie bij ontwikkelingen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Faurecia haalt record-opdracht voor autostoelen binnen van BMW - Automobielmanagement.nl

Faurecia haalt record-opdracht voor autostoelen binnen van BMW

De Franse fabrikant van auto-onderdelen en -toebehoren Faurecia heeft een record-opdracht voor haar autostoelendivisie binnengehaald van BMW.

(Foto: Mike Birdy https://www.ratedradardetector.org/)

Daarbij gaat het om de just-in-time assemblage of de levering van stoelframe’s voor in totaal zes miljoen auto’s van 17 verschillende modellen van BMW zelf en van Mini. Hoeveel geld met de order is gemoeid, hebben partijen niet bekend gemaakt.

Faurecia heeft ook meegedeeld dat het in de periode 2015 tot en met 2017 voor 62 miljard euro aan opdrachten in de wacht heeft gesleept, dat is 9 miljard meer dan in de drie jaar van 2014 tot en met 2016. De groep draaide vorig jaar een omzet van bijna 17 miljard euro, een goede elf procent meer dan in 2016. Daarvan kwam 42 procent van stoelen, 31 procent van auto-interieurs en de rest van wat genoemd wordt ‘clean mobility’ waaronder apparatuur voor het onder controle houden van emissies, het terugwinnen van energie en voor elektrische auto’s.

Verkoopdirecteur Thorsten Muschal: “Als industrieleider in stoelframes en -mechanismen zijn we trots om één van BMW’s preferred partners te zijn en voor zulke iconische voertuigen te mogen leveren. We hebben deze opdracht binnen weten te halen dankzij de nauwe banden met onze klanten en onze sterke capaciteiten voor verticale integratie en synergie bij ontwikkelingen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding