Dacia blijft succesnummer in Frankrijk

Dacia blijft nog altijd één van de meest succesvolle merken op de Franse automarkt. De Sandero was afgelopen jaar voor het eerst zelfs de meest verkochte auto op de particuliere markt en versloeg daarmee populaire concurrenten als de Clio van het eigen moederbedrijf Renault en de Peugeot 208.

De net vernieuwde Duster is bovendien opgerukt van de zesde naar de derde plaats. Ook wereldwijd doet de Roemeense fabrikant het goed met in 2017 655.000 verkochte auto’s, een toename met 12 procent terwijl de Renault Groep als geheel op een plus van 8,5 procent zat.

Dacia heeft in Frankrijk zelf een levende ‘gemeenschap’ van fans. Die komen op 1 juli weer bij elkaar op een groot landgoed in de buurt van Parijs, een reünie die naar verwachting zeker 10.000 bezoekers zal trekken. "We organiseren een grote bijeenkomst om de gemeenschap van fans van ons merk in Frankrijk eens te fêteren. We willen die groep graag consolideren om op basis daarvan verder te kunnen groeien," zegt Jean-Christophe Kugler, directeur van Dacia in Europa.

Hij denkt ook precies te weten wie zijn klanten zijn: "Kopers van een Dacia hebben potentieel wel de middelen maar willen de beste deal voor het budget dat ze beschikbaar hebben." Ondanks de relatief lage prijzen bestaan Dacia’s toch wel voor 70 procent uit onderdelen die ook elders in de Renault/Nissan groep worden gebruikt, benadrukt Kugler daarbij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Dacia blijft succesnummer in Frankrijk - Automobielmanagement.nl

Dacia blijft succesnummer in Frankrijk

Dacia blijft nog altijd één van de meest succesvolle merken op de Franse automarkt. De Sandero was afgelopen jaar voor het eerst zelfs de meest verkochte auto op de particuliere markt en versloeg daarmee populaire concurrenten als de Clio van het eigen moederbedrijf Renault en de Peugeot 208.

De net vernieuwde Duster is bovendien opgerukt van de zesde naar de derde plaats. Ook wereldwijd doet de Roemeense fabrikant het goed met in 2017 655.000 verkochte auto’s, een toename met 12 procent terwijl de Renault Groep als geheel op een plus van 8,5 procent zat.

Dacia heeft in Frankrijk zelf een levende ‘gemeenschap’ van fans. Die komen op 1 juli weer bij elkaar op een groot landgoed in de buurt van Parijs, een reünie die naar verwachting zeker 10.000 bezoekers zal trekken. "We organiseren een grote bijeenkomst om de gemeenschap van fans van ons merk in Frankrijk eens te fêteren. We willen die groep graag consolideren om op basis daarvan verder te kunnen groeien," zegt Jean-Christophe Kugler, directeur van Dacia in Europa.

Hij denkt ook precies te weten wie zijn klanten zijn: "Kopers van een Dacia hebben potentieel wel de middelen maar willen de beste deal voor het budget dat ze beschikbaar hebben." Ondanks de relatief lage prijzen bestaan Dacia’s toch wel voor 70 procent uit onderdelen die ook elders in de Renault/Nissan groep worden gebruikt, benadrukt Kugler daarbij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding