Pininfarina gaat zelf elektrische supercar bouwen

Het beroemde designhuis Pininfarina wil zelf elektrische supercars gaan bouwen.

Pininfarina gaat zelf elektrische supercar bouwen

"We zijn blij de nieuwe onderneming Automobili Pininfarina te kunnen begroeten die nieuwe klanten voor Pininfarina SpA binnen kan brengen en dat in de lijst van vele roemruchte autofabrikanten, voor wie we in de toekomst auto’s zullen ontwikkelen, kan worden opgenomen,” zegt bestuursvoorzitter Paolo Pininfarina van het familiebedrijf dat sinds 2016 tot de Indiase autogigant Mahindra behoort.

Sinds de oprichting in de jaren 1930 staat de naam Pininfarina voor op zijn minst opvallende auto’s zoals de Ferrari Testarossa of 308 GTB, de Lancia Gamma of de Maserati Quattroporte. Mahindra probeert al jaren een fabrikant van buitengewone auto’s binnen te halen, zoals Aston Martin of Jaguar Land Rover, maar viste daarbij steeds achter het net. Dat was vooral bij JLR zuur omdat dat naar de eeuwige concurrent Tata Motors is gegaan.

Daarom hebben de Indiase eigenaren nu besloten hun fameuze Italiaanse dochter een stap hoger te tillen en tot wereldwijd bekende speerpunt van het bedrijf te maken. "We plannen een elektrisch aangedreven supersportwagen die zich met de beste kan meten," zegt CEO Michael Perschke die van Audi naar Pininfarina overstapte. De auto moet in 2020, bij de 90e verjaardag van Pininfarina, op de markt komen in een ‘oplage’ van hooguit honderd stuks. 

Pininfarina gaat zelf elektrische supercar bouwen - Automobielmanagement.nl

Pininfarina gaat zelf elektrische supercar bouwen

Het beroemde designhuis Pininfarina wil zelf elektrische supercars gaan bouwen.

Pininfarina gaat zelf elektrische supercar bouwen

"We zijn blij de nieuwe onderneming Automobili Pininfarina te kunnen begroeten die nieuwe klanten voor Pininfarina SpA binnen kan brengen en dat in de lijst van vele roemruchte autofabrikanten, voor wie we in de toekomst auto’s zullen ontwikkelen, kan worden opgenomen,” zegt bestuursvoorzitter Paolo Pininfarina van het familiebedrijf dat sinds 2016 tot de Indiase autogigant Mahindra behoort.

Sinds de oprichting in de jaren 1930 staat de naam Pininfarina voor op zijn minst opvallende auto’s zoals de Ferrari Testarossa of 308 GTB, de Lancia Gamma of de Maserati Quattroporte. Mahindra probeert al jaren een fabrikant van buitengewone auto’s binnen te halen, zoals Aston Martin of Jaguar Land Rover, maar viste daarbij steeds achter het net. Dat was vooral bij JLR zuur omdat dat naar de eeuwige concurrent Tata Motors is gegaan.

Daarom hebben de Indiase eigenaren nu besloten hun fameuze Italiaanse dochter een stap hoger te tillen en tot wereldwijd bekende speerpunt van het bedrijf te maken. "We plannen een elektrisch aangedreven supersportwagen die zich met de beste kan meten," zegt CEO Michael Perschke die van Audi naar Pininfarina overstapte. De auto moet in 2020, bij de 90e verjaardag van Pininfarina, op de markt komen in een ‘oplage’ van hooguit honderd stuks.