Daarmee geeft de toekomstige bezitter van een Porsche alleen al voor extraatjes evenveel uit als wat je bijvoorbeeld in Groot-Brittannië moet betalen voor een volledige Dacia Sandero, stelt Cap HPI’s Spec Check service dat dealers ondersteunt bij het bepalen van de werkelijke verkoopprijs van een auto door voor elk model aan te geven welke extra’s in de fabrieksprijs zijn inbegrepen. Dat voorkomt dat de dealer ‘vergeet’ bepaalde accessoires apart in rekening te brengen.

Porsche voert de ranglijst aan met op de tweede plaats BMW. Kopers van dat merk komen echter niet verder dan ‘slechts’ 3.750 euro aan accessoires. Een auto flink met allerlei snufjes uitrusten is wel typisch is voor berijders van een duurder merk want Audi en Mercedes-Benz staan op de plaatsen drie en vier. Daarna komt dan wel de Mini terwijl onder aan de lijst Fiat staat want daar kan de dealer hooguit een paar honderd euro extra aan zijn klanten slijten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding