Duitse dealer ruilt geen diesel meer in

Steeds meer Duitse autodealers weigeren botweg een dieselauto als inruil. Inmiddels stelt ruim één op de vijf dealers in Duitsland dat klanten die een dieselwagen willen inruilen net zo goed weg kunnen blijven terwijl de overige nauwelijks meer iets willen betalen voor zo’n auto, meldt de Deutschen Automobil Treuhand DAT.

De dealers verkopen zelf nauwelijks meer nieuwe of ingeruilde diesels aan hun klanten en willen er dus ook niet meer in hun voorraad zien verschijnen. Niet alleen particuliere klanten laten diesels nu links liggen, dat geldt in toenemende mate ook voor de zakelijke markt. 60 procent van alle Duitse dealers geeft aan ook in dat segment minder dieselauto’s te verkopen dan een jaar geleden terwijl dat in mei 2017 nog bij net één op de drie het geval was.

DAT tekent daarbij aan dat vooral redelijk nieuwe Euro 5 dieselauto’s de grootste problemen veroorzaken. Eigenaren van dat soort auto’s moeten bij inruil een aanzienlijk lagere waarde accepteren dan ze hadden verwacht, als die auto al door de dealer geaccepteerd wordt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Duitse dealer ruilt geen diesel meer in - Automobielmanagement.nl

Duitse dealer ruilt geen diesel meer in

Steeds meer Duitse autodealers weigeren botweg een dieselauto als inruil. Inmiddels stelt ruim één op de vijf dealers in Duitsland dat klanten die een dieselwagen willen inruilen net zo goed weg kunnen blijven terwijl de overige nauwelijks meer iets willen betalen voor zo’n auto, meldt de Deutschen Automobil Treuhand DAT.

De dealers verkopen zelf nauwelijks meer nieuwe of ingeruilde diesels aan hun klanten en willen er dus ook niet meer in hun voorraad zien verschijnen. Niet alleen particuliere klanten laten diesels nu links liggen, dat geldt in toenemende mate ook voor de zakelijke markt. 60 procent van alle Duitse dealers geeft aan ook in dat segment minder dieselauto’s te verkopen dan een jaar geleden terwijl dat in mei 2017 nog bij net één op de drie het geval was.

DAT tekent daarbij aan dat vooral redelijk nieuwe Euro 5 dieselauto’s de grootste problemen veroorzaken. Eigenaren van dat soort auto’s moeten bij inruil een aanzienlijk lagere waarde accepteren dan ze hadden verwacht, als die auto al door de dealer geaccepteerd wordt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding