Het Japanse merk zette in de Verenigde Staten daarmee veruit de slechtste prestatie van alle merken neer. Van het topmodel Altima werden er zelfs de helft minder verkocht dan in april 2017. "We wrijven onze ogen uit en hebben geen idee wat er aan de hand is," aldus marktonderzoeker Michelle Krebs van Autotrader.

Europa

In Europa zijn de cijfers over april nog niet bekend maar kwam Nissan in maart ook al op een daling van bijna 18 procent uit. Over het eerste kwartaal staat Nissan in Europa op een min van 11 procent waarmee het marktaandeel is gedaald van 4,2 naar 3,7 procent. Zoals Krebs al stelt is er geen duidelijke oorzaak aan te geven voor de plotselinge daling bij het partnerbedrijf van Renault. Een mogelijkheid is dat er inmiddels zoveel nieuwe SUV’s op de markt zijn verschenen dat Nissan met de Qashqai als eersteling in dat segment nu begint te lijden onder de wet op de remmende voorsprong.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding