Nissan loopt zware klappen op

Nissan heeft in de net afgelopen maand op de belangrijke Amerikaanse markt 28 procent minder auto’s verkocht dan een jaar eerder.

Nissan loopt zware klappen op

Het Japanse merk zette in de Verenigde Staten daarmee veruit de slechtste prestatie van alle merken neer. Van het topmodel Altima werden er zelfs de helft minder verkocht dan in april 2017. "We wrijven onze ogen uit en hebben geen idee wat er aan de hand is," aldus marktonderzoeker Michelle Krebs van Autotrader.

Europa

In Europa zijn de cijfers over april nog niet bekend maar kwam Nissan in maart ook al op een daling van bijna 18 procent uit. Over het eerste kwartaal staat Nissan in Europa op een min van 11 procent waarmee het marktaandeel is gedaald van 4,2 naar 3,7 procent. Zoals Krebs al stelt is er geen duidelijke oorzaak aan te geven voor de plotselinge daling bij het partnerbedrijf van Renault. Een mogelijkheid is dat er inmiddels zoveel nieuwe SUV’s op de markt zijn verschenen dat Nissan met de Qashqai als eersteling in dat segment nu begint te lijden onder de wet op de remmende voorsprong.

Reacties

Ik ben bang dat veel potentiele Nissan klanten het partnerschap met Renault niet vreten.
Ik zelf heb het niet op Renault, daarom ook geen Nissan.

Geplaatst door: Jerry op
Nissan loopt zware klappen op - Automobielmanagement.nl

Nissan loopt zware klappen op

Nissan heeft in de net afgelopen maand op de belangrijke Amerikaanse markt 28 procent minder auto’s verkocht dan een jaar eerder.

Nissan loopt zware klappen op

Het Japanse merk zette in de Verenigde Staten daarmee veruit de slechtste prestatie van alle merken neer. Van het topmodel Altima werden er zelfs de helft minder verkocht dan in april 2017. "We wrijven onze ogen uit en hebben geen idee wat er aan de hand is," aldus marktonderzoeker Michelle Krebs van Autotrader.

Europa

In Europa zijn de cijfers over april nog niet bekend maar kwam Nissan in maart ook al op een daling van bijna 18 procent uit. Over het eerste kwartaal staat Nissan in Europa op een min van 11 procent waarmee het marktaandeel is gedaald van 4,2 naar 3,7 procent. Zoals Krebs al stelt is er geen duidelijke oorzaak aan te geven voor de plotselinge daling bij het partnerbedrijf van Renault. Een mogelijkheid is dat er inmiddels zoveel nieuwe SUV’s op de markt zijn verschenen dat Nissan met de Qashqai als eersteling in dat segment nu begint te lijden onder de wet op de remmende voorsprong.

Reacties

Ik ben bang dat veel potentiele Nissan klanten het partnerschap met Renault niet vreten.
Ik zelf heb het niet op Renault, daarom ook geen Nissan.

Geplaatst door: Jerry op