Mahle neemt meerderheid in werkplaats-specialist BrainBee

Het Duitse Mahle heeft haar belang in de specialist in uitrustingen voor autowerkplaatsen BrainBee opgevoerd van 20 naar 80 procent. BrainBee wordt daarmee ook opgenomen in Mahle Aftermarket dat daarmee haar Europese aanwezigheid in dit segment belangrijk kan uitbreiden. Financiële gegevens over de aankoop zijn niet bekend gemaakt.

Het Italiaanse BrainBee is in 2001 opgericht en biedt uitgebreide expertise op het gebied van A/C service, diagnostische apparatuur, vloeistofmanagement en meetapparatuur voor uitlaatgassen. Beide bedrijven werken al geruime tijd samen bij de ontwikkeling en productie van apparatuur voor garagebedrijven. Mahle nam in september vorig jaar ook al een belang van 20 procent in BrainBee dat werkt vanuit een hoofdvestiging in Parma. CEO en oprichter Carlo Rocchi: "Sinds het begin van onze samenwerking met Mahle hebben we belangrijke innovaties gelanceerd om aan de eisen van de belangrijkste markten te voldoen. Eén van de voordelen is dat Europese klanten nu toegang hebben tot een nog dichter verkoop- en servicenetwerk."

De Mahle Groep is één van de grootste toeleveranciers aan de auto-industrie ter wereld. In minstens één op de twee auto’s zijn producten van het Duitse bedrijf geïnstalleerd. Het concern draaide vorig jaar met 78.000 medewerkers een omzet van rond de 12,8 miljard euro en is met 170 productievestigingen in meer dan 30 landen aanwezig. Mahle beschikt ook over onderzoeks- en ontwikkelingscentra in negen landen ter wereld waaronder Duitsland, de VS en China. Het in vervangingsonderdelen gespecialiseerde Mahle Aftermarktet omvat 25 eigen vestigingen met 1.600 werknemers en daarnaast ook een reeks verkoopkantoren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Mahle neemt meerderheid in werkplaats-specialist BrainBee - Automobielmanagement.nl

Mahle neemt meerderheid in werkplaats-specialist BrainBee

Het Duitse Mahle heeft haar belang in de specialist in uitrustingen voor autowerkplaatsen BrainBee opgevoerd van 20 naar 80 procent. BrainBee wordt daarmee ook opgenomen in Mahle Aftermarket dat daarmee haar Europese aanwezigheid in dit segment belangrijk kan uitbreiden. Financiële gegevens over de aankoop zijn niet bekend gemaakt.

Het Italiaanse BrainBee is in 2001 opgericht en biedt uitgebreide expertise op het gebied van A/C service, diagnostische apparatuur, vloeistofmanagement en meetapparatuur voor uitlaatgassen. Beide bedrijven werken al geruime tijd samen bij de ontwikkeling en productie van apparatuur voor garagebedrijven. Mahle nam in september vorig jaar ook al een belang van 20 procent in BrainBee dat werkt vanuit een hoofdvestiging in Parma. CEO en oprichter Carlo Rocchi: "Sinds het begin van onze samenwerking met Mahle hebben we belangrijke innovaties gelanceerd om aan de eisen van de belangrijkste markten te voldoen. Eén van de voordelen is dat Europese klanten nu toegang hebben tot een nog dichter verkoop- en servicenetwerk."

De Mahle Groep is één van de grootste toeleveranciers aan de auto-industrie ter wereld. In minstens één op de twee auto’s zijn producten van het Duitse bedrijf geïnstalleerd. Het concern draaide vorig jaar met 78.000 medewerkers een omzet van rond de 12,8 miljard euro en is met 170 productievestigingen in meer dan 30 landen aanwezig. Mahle beschikt ook over onderzoeks- en ontwikkelingscentra in negen landen ter wereld waaronder Duitsland, de VS en China. Het in vervangingsonderdelen gespecialiseerde Mahle Aftermarktet omvat 25 eigen vestigingen met 1.600 werknemers en daarnaast ook een reeks verkoopkantoren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding