Autosalon van Parijs loopt verder leeg

FCA heeft als volgende grote autofabrikant meegedeeld met haar merken Fiat, Jeep, Abarth en Alfa Romeo niet deel te nemen aan het Autosalon van Parijs dit najaar.

Eerder al lieten Volkswagen, Ford, Opel, Volvo, Mazda, Mitsubishi en Nissan weten verstek te laten gaan. Die afzeggers zijn samen nu al goed voor meer dan 30 procent van de Franse markt voor nieuwe personenauto’s. Daarmee rijst de vraag of de organisatoren het Autosalon mogelijk gaan afblazen, zoals al eerder bijvoorbeeld in ons land met de Auto RAI is gebeurd. Autosalon de Paris heeft de inschrijvingsdatum voor deelnemende bedrijven al voortdurend verschoven maar dat levert geen aanmeldingen maar juist opzeggers op.

Optimistisch 

Directeur Jean-Claude Girot blijft voorlopig nog optimistisch: "De wel deelnemende bedrijven zien dit meer als gelegenheid om elkaar dan om hun klanten te ontmoeten. Ook zijn ze altijd erg blij met alle extra publiciteit na de gebruikelijke persconferentie."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Autosalon van Parijs loopt verder leeg - Automobielmanagement.nl

Autosalon van Parijs loopt verder leeg

FCA heeft als volgende grote autofabrikant meegedeeld met haar merken Fiat, Jeep, Abarth en Alfa Romeo niet deel te nemen aan het Autosalon van Parijs dit najaar.

Eerder al lieten Volkswagen, Ford, Opel, Volvo, Mazda, Mitsubishi en Nissan weten verstek te laten gaan. Die afzeggers zijn samen nu al goed voor meer dan 30 procent van de Franse markt voor nieuwe personenauto’s. Daarmee rijst de vraag of de organisatoren het Autosalon mogelijk gaan afblazen, zoals al eerder bijvoorbeeld in ons land met de Auto RAI is gebeurd. Autosalon de Paris heeft de inschrijvingsdatum voor deelnemende bedrijven al voortdurend verschoven maar dat levert geen aanmeldingen maar juist opzeggers op.

Optimistisch 

Directeur Jean-Claude Girot blijft voorlopig nog optimistisch: "De wel deelnemende bedrijven zien dit meer als gelegenheid om elkaar dan om hun klanten te ontmoeten. Ook zijn ze altijd erg blij met alle extra publiciteit na de gebruikelijke persconferentie."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding