Trump wil geen Mercedes meer zien

President Donald Trump wil geen enkele Mercedes meer zien rijden op Fifth Avenue in New York.

Trump wil geen Mercedes meer zien

Dat heeft hij onlangs bezworen aan de Franse president Emmanuel Macron toen die in de VS op bezoek was. "Ik zal al die luxe Duitse auto’s uit de Verenigde Staten verbannen," zou Trump volgens weekblad Wirschaftwoche hebben geroepen. Het tijdschrift zegt die informatie van verschillende bronnen aan beide zijden van de Atlantische Oceaan te hebben.

Trump heeft vorige week herhaald dat hij de invoerheffing op buitenlandse auto’s wil opvoeren naar 25 procent. Dat zou de Duitse auto-industrie zo’n 4,5 miljard euro kunnen gaan kosten. Vorig jaar zijn er in de VS zelf 12 miljoen voertuigen gebouwd terwijl er daarnaast nog eens 8,3 miljoen zijn ingevoerd. Die import had een totale waarde van 165 miljard euro. Het grootste aandeel had Mexico met 2,4 miljoen voertuigen gevolgd door Canada met 1,8 miljoen en dan Japan met 1,7 miljoen. Duitsland volgt op enige afstand met een half miljoen naar de Amerikaanse markt verscheepte auto’s. De Duitsers zijn met BMW, Mercedes-Benz, Audi en ook Porsche en Bentley echter samen wel de grootste in het segment van buitenlandse luxe auto’s.

Trump wil geen Mercedes meer zien - Automobielmanagement.nl

Trump wil geen Mercedes meer zien

President Donald Trump wil geen enkele Mercedes meer zien rijden op Fifth Avenue in New York.

Trump wil geen Mercedes meer zien

Dat heeft hij onlangs bezworen aan de Franse president Emmanuel Macron toen die in de VS op bezoek was. "Ik zal al die luxe Duitse auto’s uit de Verenigde Staten verbannen," zou Trump volgens weekblad Wirschaftwoche hebben geroepen. Het tijdschrift zegt die informatie van verschillende bronnen aan beide zijden van de Atlantische Oceaan te hebben.

Trump heeft vorige week herhaald dat hij de invoerheffing op buitenlandse auto’s wil opvoeren naar 25 procent. Dat zou de Duitse auto-industrie zo’n 4,5 miljard euro kunnen gaan kosten. Vorig jaar zijn er in de VS zelf 12 miljoen voertuigen gebouwd terwijl er daarnaast nog eens 8,3 miljoen zijn ingevoerd. Die import had een totale waarde van 165 miljard euro. Het grootste aandeel had Mexico met 2,4 miljoen voertuigen gevolgd door Canada met 1,8 miljoen en dan Japan met 1,7 miljoen. Duitsland volgt op enige afstand met een half miljoen naar de Amerikaanse markt verscheepte auto’s. De Duitsers zijn met BMW, Mercedes-Benz, Audi en ook Porsche en Bentley echter samen wel de grootste in het segment van buitenlandse luxe auto’s.