Dat heeft CEO Hakan Samuelsson aangekondigd in zijn nieuwe businessplan. ‘’Volvo is sinds 2010 omgevormd tot een wereldwijd premium autobedrijf. Nu is het tijd geworden om die transformatie om te zetten naar een periode van aanhoudende winstgevendheid zoals bij andere premiemerken.”

Over de nieuwe manier van autorijden zegt hij verder: ‘’De verwachtingen van onze klanten veranderen snel. Dat betekent dat Volvo Cars ook snel verandert. Onze plannen dragen ertoe bij om Volvo om te vormen van een puur autobedrijf naar een leverancier van directe consumentendiensten.”

Volvo denkt ook van schaalvoordelen te profiteren in de combinatie met Polestar, de afgescheiden fabrikant van elektrische supercars, en de nieuwe dochter Lynk & Co van moederbedrijf Geely. Volvo gaat bijvoorbeeld in haar fabriek in het Belgische Gent ook auto’s bouwen voor Lynk & Co.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding