Deutsche Post blijft Streetscooter zelf bouwen

Deutsche Post blijft het elektrische bestelwagentje Streetscooter nog zeker twee jaar zelf bouwen. “De Streetscooter is een heel goede story. We zetten dat nog minstens twee jaar voort. Maar het blijft wel zo dat de Post op den duur geen autofabrikant wil zijn,” zegt directeur Frank Appel van het Duitse postbedrijf dat ook eigenaar is van DHL.

Als Deutsche Post eenmaal van de succesvolle Streetscooter af wil, dan zijn er volgens Appel ‘alle mogelijke opties’. Streetscooter kan als zelfstandig bedrijf naar de beurs worden gebracht, kan worden verkocht aan strategische investeerders of Deutsche Post kan andere partners binnenhalen. In het jaar 2020 wanneer die opties vermoedelijk aan bod komen, zal innovatie die in Streetscooter is gestopt volgens Appel winst af gaan werken.

Deutsche Post verkoopt inmiddels veel van de elektrische autootjes aan derde partijen. Om aan die vraag te voldoen is naast de fabriek in Aken eerder dit jaar ook een fabriek in Düren geopend. Samen kunnen die fabrieken nu rond de 20.000 Streetscooters per jaar van de band laten rollen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Deutsche Post blijft Streetscooter zelf bouwen - Automobielmanagement.nl

Deutsche Post blijft Streetscooter zelf bouwen

Deutsche Post blijft het elektrische bestelwagentje Streetscooter nog zeker twee jaar zelf bouwen. “De Streetscooter is een heel goede story. We zetten dat nog minstens twee jaar voort. Maar het blijft wel zo dat de Post op den duur geen autofabrikant wil zijn,” zegt directeur Frank Appel van het Duitse postbedrijf dat ook eigenaar is van DHL.

Als Deutsche Post eenmaal van de succesvolle Streetscooter af wil, dan zijn er volgens Appel ‘alle mogelijke opties’. Streetscooter kan als zelfstandig bedrijf naar de beurs worden gebracht, kan worden verkocht aan strategische investeerders of Deutsche Post kan andere partners binnenhalen. In het jaar 2020 wanneer die opties vermoedelijk aan bod komen, zal innovatie die in Streetscooter is gestopt volgens Appel winst af gaan werken.

Deutsche Post verkoopt inmiddels veel van de elektrische autootjes aan derde partijen. Om aan die vraag te voldoen is naast de fabriek in Aken eerder dit jaar ook een fabriek in Düren geopend. Samen kunnen die fabrieken nu rond de 20.000 Streetscooters per jaar van de band laten rollen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding