Ford krijgt klappen in China

Ford heeft afgelopen maand in China niet meer dan 62.057 auto’s weten te verkopen, dat is 38 procent minder dan een jaar eerder terwijl de Chinese automarkt als geheel een bescheiden groei van drie procent vertoonde.

Ford krijgt klappen in China

Over de eerste jaarhelft komen de verkopen van Ford uit op 400.443 exemplaren, een kwart minder dan in de eerste zes maanden van 2017 en de grootste daling sinds Ford 17 jaar geleden de Chinese automarkt betrad.

Ford heeft zelf al eerder toegegeven dat het grote klappen oploopt in China door een gebrek aan nieuwe modellen. "We hebben altijd geweten dat het een moeilijk jaar zou worden gezien onze positie in de productencyclus," verwoordt directeur Peter Fleet van Ford Asia-Pacific. De Amerikaanse autobouwer heeft echter ook te kampen met de steeds heviger concurrentie van de nationale Chinese merken die in kwaliteit niet veel meer onderdoen voor buitenlandse auto’s maar wel aanzienlijk goedkoper zijn. Die ontwikkeling treft de laatste tijd ook andere autofabrikanten zoals Nissan, Hyundai/Kia en Peugeot.

Ford krijgt klappen in China - Automobielmanagement.nl

Ford krijgt klappen in China

Ford heeft afgelopen maand in China niet meer dan 62.057 auto’s weten te verkopen, dat is 38 procent minder dan een jaar eerder terwijl de Chinese automarkt als geheel een bescheiden groei van drie procent vertoonde.

Ford krijgt klappen in China

Over de eerste jaarhelft komen de verkopen van Ford uit op 400.443 exemplaren, een kwart minder dan in de eerste zes maanden van 2017 en de grootste daling sinds Ford 17 jaar geleden de Chinese automarkt betrad.

Ford heeft zelf al eerder toegegeven dat het grote klappen oploopt in China door een gebrek aan nieuwe modellen. "We hebben altijd geweten dat het een moeilijk jaar zou worden gezien onze positie in de productencyclus," verwoordt directeur Peter Fleet van Ford Asia-Pacific. De Amerikaanse autobouwer heeft echter ook te kampen met de steeds heviger concurrentie van de nationale Chinese merken die in kwaliteit niet veel meer onderdoen voor buitenlandse auto’s maar wel aanzienlijk goedkoper zijn. Die ontwikkeling treft de laatste tijd ook andere autofabrikanten zoals Nissan, Hyundai/Kia en Peugeot.