VW wil onderdelendivisie verzelfstandigen

De Volkswagen Groep gaat de onderdelendivisie begin volgend jaar verzelfstandigen en een soortgelijke positie geven als de merken VW en VW bestelwagens.

Group Components telt 56 fabrieken in de hele wereld met samen rond de 80.000 werknemers. De divisie houdt zich bezig met de ontwikkeling en productie van auto-onderdelen uiteenlopend van motoren, transmissies en elektrische motoren tot stuursystemen en lichtgewicht onderdelen. Group Components krijgt een managementteam van vijf leden met aan het hoofd Thomas Schmall.

"Die herstructurering maakt ons nog efficiënter en concurrerender. We bereiden ons voor op het komende nieuwe tijdperk van de mobiliteit. Investeringen voor nieuwe elektrische onderdelen moeten gedragen worden door onze huidige kern-business. We werken daarom op volle snelheid aan een groepsbrede toegevoegde-waarde-strategie gebaseerd op investeringen en kostenbesparingen. Dat zal de toekomstige levensvatbaarheid van onderdelen verzekeren en de banen op lange termijn veilig stellen," aldus Schmall zelf.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VW wil onderdelendivisie verzelfstandigen - Automobielmanagement.nl

VW wil onderdelendivisie verzelfstandigen

De Volkswagen Groep gaat de onderdelendivisie begin volgend jaar verzelfstandigen en een soortgelijke positie geven als de merken VW en VW bestelwagens.

Group Components telt 56 fabrieken in de hele wereld met samen rond de 80.000 werknemers. De divisie houdt zich bezig met de ontwikkeling en productie van auto-onderdelen uiteenlopend van motoren, transmissies en elektrische motoren tot stuursystemen en lichtgewicht onderdelen. Group Components krijgt een managementteam van vijf leden met aan het hoofd Thomas Schmall.

"Die herstructurering maakt ons nog efficiënter en concurrerender. We bereiden ons voor op het komende nieuwe tijdperk van de mobiliteit. Investeringen voor nieuwe elektrische onderdelen moeten gedragen worden door onze huidige kern-business. We werken daarom op volle snelheid aan een groepsbrede toegevoegde-waarde-strategie gebaseerd op investeringen en kostenbesparingen. Dat zal de toekomstige levensvatbaarheid van onderdelen verzekeren en de banen op lange termijn veilig stellen," aldus Schmall zelf.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding