Opel maakt opeens weer winst

Opel/Vauxhall slaagt er al binnen een jaar na de overgang van General Motors naar PSA in om weer winst te maken.

Over de eerste helft van dit jaar komt OV, zoals de huidige eigenaar het aanduidt, op een operationele winst van 501 miljoen euro. "Die goede resultaten zijn een bewijs van het potentieel van het nieuwe Opel/Vauxhall," denkt topman Carlos Tavares. Bij de ‘oude’ PSA-merken Peugeot, Citroën en DS ging de winst over die periode ook met 30 procent omhoog naar 1,873 miljard euro.

De omzet ging voor de hele groep met 40 procent omhoog naar 38,6 miljard waarvan bijna 10 miljard voor rekening kwam van OV. De operationele marge kwam daarmee uit op 7,5 procent, dat is 0,4 procentpunten meer dan een jaar eerder. Aan nettowinst werd 1,71 miljard geschreven, 242 miljoen meer dan in de eerste helft van 2017. PSA schrijft die goede resultaten toe aan een gunstige mix van producten en landen alsmede aan verkopen aan partners. Wel was er tegenwind van hogere kosten voor grondstoffen en door negatieve valuta-ontwikkelingen. "De Groep toont al sinds 2014 zijn capaciteit om de winstgevendheid, zijn efficiëntie maar ook het aantal verkochte voertuigen op te voeren," aldus een tevreden Tavares. Voor het lopende jaar verwacht hij een stabilisatie van de autoverkopen in Europa maar 10 procent groei in Rusland, 4 procent in Zuid-Amerika en een bescheiden 2 procent in China.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Dus wat GM in tientallen jaren niet gelukt is, speelt PSA in één jaar klaar? Ik heb mijn twijfels bij deze cijfers.

Geplaatst door: Ivan op
Opel maakt opeens weer winst - Automobielmanagement.nl

Opel maakt opeens weer winst

Opel/Vauxhall slaagt er al binnen een jaar na de overgang van General Motors naar PSA in om weer winst te maken.

Over de eerste helft van dit jaar komt OV, zoals de huidige eigenaar het aanduidt, op een operationele winst van 501 miljoen euro. "Die goede resultaten zijn een bewijs van het potentieel van het nieuwe Opel/Vauxhall," denkt topman Carlos Tavares. Bij de ‘oude’ PSA-merken Peugeot, Citroën en DS ging de winst over die periode ook met 30 procent omhoog naar 1,873 miljard euro.

De omzet ging voor de hele groep met 40 procent omhoog naar 38,6 miljard waarvan bijna 10 miljard voor rekening kwam van OV. De operationele marge kwam daarmee uit op 7,5 procent, dat is 0,4 procentpunten meer dan een jaar eerder. Aan nettowinst werd 1,71 miljard geschreven, 242 miljoen meer dan in de eerste helft van 2017. PSA schrijft die goede resultaten toe aan een gunstige mix van producten en landen alsmede aan verkopen aan partners. Wel was er tegenwind van hogere kosten voor grondstoffen en door negatieve valuta-ontwikkelingen. "De Groep toont al sinds 2014 zijn capaciteit om de winstgevendheid, zijn efficiëntie maar ook het aantal verkochte voertuigen op te voeren," aldus een tevreden Tavares. Voor het lopende jaar verwacht hij een stabilisatie van de autoverkopen in Europa maar 10 procent groei in Rusland, 4 procent in Zuid-Amerika en een bescheiden 2 procent in China.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Dus wat GM in tientallen jaren niet gelukt is, speelt PSA in één jaar klaar? Ik heb mijn twijfels bij deze cijfers.

Geplaatst door: Ivan op