Bentley zit in de gevarenzone

Na een operationeel verlies van 80 miljoen euro over de eerste helft van dit jaar en een verdere daling van het aantal verkochte auto’s is Bentley in de gevarenzone gekomen. Topman Herbert Diess van moederbedrijf Volkswagen Groep ‘kan de rode cijfers niet langer accepteren,’ schrijft het Duitse Handelsblatt.

"Diess hamert bij alle onderdelen van de groep op verdere efficiëntie, zoals hij dat zelf ook de laatste drie jaar bij het merk Volkswagen heeft bewezen. Hij zal voor Bentley geen uitzondering maken, bij VW wordt het Britse merk al het volgende saneringsgeval genoemd."

Uit een onderzoek van de bekende Duitse autoprofessor Ferdinand Dudenhöffer bleek eerder deze week dat Bentley op elke verkochte auto 17.000 euro moet toeleggen. Dat staat in schril contract tot zustermerk Porsche dat per auto juist 17.000 euro winst draait laat staan Ferrari dat 69.000 euro per verkochte wagen verdient.

Voor Diess c.s. is de maat dan ook vol, zeker omdat het al vijf jaar geleden is dat Bentley wel een goed jaar heeft gehad. In de jaren 2015 tot en met 2017 is de operationele marge gehalveerd terwijl die dit jaar dus negatief uit lijkt te komen. Eerder dit jaar moest de Duitser Wolfgang Dürheimer als CEO van Bentley al het veld ruimen voor de van Jaguar afkomstige Brit Adrian Halmark. Aan hem de taak om het puur Britse merk er weer bovenop te brengen, wat dat ook voor consequenties zou hebben voor de ruim 3.000 werknemers in de Bentley fabrieken in Crewe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Bentley zit in de gevarenzone - Automobielmanagement.nl

Bentley zit in de gevarenzone

Na een operationeel verlies van 80 miljoen euro over de eerste helft van dit jaar en een verdere daling van het aantal verkochte auto’s is Bentley in de gevarenzone gekomen. Topman Herbert Diess van moederbedrijf Volkswagen Groep ‘kan de rode cijfers niet langer accepteren,’ schrijft het Duitse Handelsblatt.

"Diess hamert bij alle onderdelen van de groep op verdere efficiëntie, zoals hij dat zelf ook de laatste drie jaar bij het merk Volkswagen heeft bewezen. Hij zal voor Bentley geen uitzondering maken, bij VW wordt het Britse merk al het volgende saneringsgeval genoemd."

Uit een onderzoek van de bekende Duitse autoprofessor Ferdinand Dudenhöffer bleek eerder deze week dat Bentley op elke verkochte auto 17.000 euro moet toeleggen. Dat staat in schril contract tot zustermerk Porsche dat per auto juist 17.000 euro winst draait laat staan Ferrari dat 69.000 euro per verkochte wagen verdient.

Voor Diess c.s. is de maat dan ook vol, zeker omdat het al vijf jaar geleden is dat Bentley wel een goed jaar heeft gehad. In de jaren 2015 tot en met 2017 is de operationele marge gehalveerd terwijl die dit jaar dus negatief uit lijkt te komen. Eerder dit jaar moest de Duitser Wolfgang Dürheimer als CEO van Bentley al het veld ruimen voor de van Jaguar afkomstige Brit Adrian Halmark. Aan hem de taak om het puur Britse merk er weer bovenop te brengen, wat dat ook voor consequenties zou hebben voor de ruim 3.000 werknemers in de Bentley fabrieken in Crewe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding