Jaguar Land Rover gaat korter werken

Jaguar Land Rover gaat in haar fabriek in het Britse Castle Bromwich bij Birmingham de werkweek terugdraaien naar drie dagen. Die werktijdverkorting betreft rond de 2.000 man en zal vermoedelijk de rest van dit jaar duren. Eerder dit jaar werden al 1.000 banen in een fabriek in Solihull geschrapt.

ralf speth

JLR heeft te kampen met slechte verkopen, mede door de aanzwellende kritiek op en maatregelen tegen dieselauto’s. Dat raakt Jaguar en Land Rover hard omdat de meeste van de auto’s die door die merken worden verkocht op diesel rijden, althans tot voor kort. Op de Britse thuismarkt worden de problemen nog eens verergerd door de naderende Brexit die de autokoper kopschuw maakt. Directeur Ralf Speth waarschuwde vorige week nog dat een Brexit zonder deal over een nieuw handelsakkoord met de EU tienduizenden banen in de Britse auto-industrie gaat kosten.

"Gezien de aanhoudende tegenwind die de auto-industrie treft, voeren we tijdelijke aanpassingen in de productieschema’s in Castle Bromwich door. We blijven echter boven-proportioneel investeren in nieuwe producten en technologieën en blijven ook toegewijd aan onze Britse fabrieken waar we sinds 2010 meer dan 4 miljard in hebben geïnvesteerd," zegt een woordvoerder van JLR.

Jaguar Land Rover gaat korter werken - Automobielmanagement.nl

Jaguar Land Rover gaat korter werken

Jaguar Land Rover gaat in haar fabriek in het Britse Castle Bromwich bij Birmingham de werkweek terugdraaien naar drie dagen. Die werktijdverkorting betreft rond de 2.000 man en zal vermoedelijk de rest van dit jaar duren. Eerder dit jaar werden al 1.000 banen in een fabriek in Solihull geschrapt.

ralf speth

JLR heeft te kampen met slechte verkopen, mede door de aanzwellende kritiek op en maatregelen tegen dieselauto’s. Dat raakt Jaguar en Land Rover hard omdat de meeste van de auto’s die door die merken worden verkocht op diesel rijden, althans tot voor kort. Op de Britse thuismarkt worden de problemen nog eens verergerd door de naderende Brexit die de autokoper kopschuw maakt. Directeur Ralf Speth waarschuwde vorige week nog dat een Brexit zonder deal over een nieuw handelsakkoord met de EU tienduizenden banen in de Britse auto-industrie gaat kosten.

"Gezien de aanhoudende tegenwind die de auto-industrie treft, voeren we tijdelijke aanpassingen in de productieschema’s in Castle Bromwich door. We blijven echter boven-proportioneel investeren in nieuwe producten en technologieën en blijven ook toegewijd aan onze Britse fabrieken waar we sinds 2010 meer dan 4 miljard in hebben geïnvesteerd," zegt een woordvoerder van JLR.