Dat is volgens JLR nodig om het aanbod beter af te stemmen op de voortdurend wisselende vraag in de hele wereld. "We streven naar een zo goed mogelijke operationele efficiëntie en deze fabriekssluiting past daar in." De werknemers krijgen de twee weken gedwongen verlof gewoon doorbetaald en de sluiting zal ook geen gevolgen hebben voor de aflevering van Jaguars of Land Rovers.

Eerder al deelde JLR mee dat er duizend banen verdwijnen bij een andere Britse fabriek, die in Castle Bromwich. De Britse dochter van Tata Motors heeft vooral last van de terugval in China. In september verkochten de zustermerken daar bijna de helft minder auto’s dan een jaar eerder. In Europa kwam de Britse fabrikant op een min van ruim vier procent uit. Op de belangrijke thuismarkt heeft Land Rover de verkopen tot nu toe dit jaar met tien procent zien dalen terwijl Jaguar het er met een meer bescheiden daling van 1,3 procent wat beter van afbrengt. Over de hele linie daalden de verkopen bij Land Rover in de eerste drie kwartalen van dit jaar met 18 procent en bij Jaguar met net geen vol procent.