Omzet en afzet onder druk bij Renault

Groupe Renault, waar ook Dacia onder valt, heeft de omzet in het derde kwartaal met zes procent zien teruglopen naar bijna 11,5 miljard euro. In de autodivisie liep de omzet met 8,4 procent terug.

Renault is daarmee na onder meer Daimler, BMW en de Volkswagen Group het volgende autobedrijf dat moet melden dat het slechter gaat dan voorheen. In tegenstelling tot de Duitse groepen houdt Renault tot nu toe echter wel vast aan de eerdere verwachtingen voor heel 2018. Wereldwijd nemen de autoverkopen toe met twee procent, in Europa blijft dat beperkt tot 1,5 procent, voorspellen ze in Parijs.

Renault doet het nog altijd uitstekend in Europa want daar werden in de afgelopen drie maanden inclusief Dacia 8,6 procent meer auto’s verkocht terwijl de markt als geheel slechts met 0,8 procent groeide. In China en de rest van Azië ging het echter slecht met een daling van bijna 15 procent op vergelijkbare basis. Renault telt in de eindcijfers wel de verkopen mee van de partnermerken Jinbei en Huasong en komt langs die omweg op liefst 72 procent hogere verkopen in China. In Turkije verkochten de Fransen de helft minder auto’s dan in het derde kwartaal van 2017 terwijl ook Argentinië een flinke min laat zien.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Omzet en afzet onder druk bij Renault - Automobielmanagement.nl

Omzet en afzet onder druk bij Renault

Groupe Renault, waar ook Dacia onder valt, heeft de omzet in het derde kwartaal met zes procent zien teruglopen naar bijna 11,5 miljard euro. In de autodivisie liep de omzet met 8,4 procent terug.

Renault is daarmee na onder meer Daimler, BMW en de Volkswagen Group het volgende autobedrijf dat moet melden dat het slechter gaat dan voorheen. In tegenstelling tot de Duitse groepen houdt Renault tot nu toe echter wel vast aan de eerdere verwachtingen voor heel 2018. Wereldwijd nemen de autoverkopen toe met twee procent, in Europa blijft dat beperkt tot 1,5 procent, voorspellen ze in Parijs.

Renault doet het nog altijd uitstekend in Europa want daar werden in de afgelopen drie maanden inclusief Dacia 8,6 procent meer auto’s verkocht terwijl de markt als geheel slechts met 0,8 procent groeide. In China en de rest van Azië ging het echter slecht met een daling van bijna 15 procent op vergelijkbare basis. Renault telt in de eindcijfers wel de verkopen mee van de partnermerken Jinbei en Huasong en komt langs die omweg op liefst 72 procent hogere verkopen in China. In Turkije verkochten de Fransen de helft minder auto’s dan in het derde kwartaal van 2017 terwijl ook Argentinië een flinke min laat zien.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding