VW wil fabriek voor elektrische auto’s in de VS

Volkswagen zoekt in de Verenigde Staten naar een locatie voor een nieuwe fabriek voor elektrische auto’s. Die fabriek is nodig om een nieuw EV-model voor Volkswagen te bouwen, heeft de onlangs tot directeur van Volkswagen Group of America benoemde Scott Keogh laten weten.

VW wil fabriek voor elektrische auto’s in de VS

Die VW zou een prijskaartje moeten krijgen van tussen de 30.000 en 40.000 dollar en daarmee een concurrent worden voor Model 3 van Tesla.

De Duitse groep heeft haast want die nieuwe auto zou al in 2020 op de weg moeten komen. "We zijn volop met het proces bezig, we hebben echt behoefte aan een fabriek voor elektrische auto’s in de VS," zegt Keogh dan ook. Hij geeft toe dat de auto eerst van buiten de VS ingevoerd zal moeten worden omdat een deadline van 2020 niet haalbaar is. "Maar we schakelen daarna zo snel mogelijk over naar een Amerikaanse fabriek." Niet uitgesloten is dat die nieuwe fabriek gevestigd wordt bij de al bestaande in Chattanooga, Tennessee, maar andere opties liggen ook op tafel. De plannen van Volkswagen zijn in lijnrechte tegenspraak met die van General Motors dat juist vijf fabrieken in Noord-Amerika gaat sluiten.

VW wil fabriek voor elektrische auto’s in de VS - Automobielmanagement.nl

VW wil fabriek voor elektrische auto’s in de VS

Volkswagen zoekt in de Verenigde Staten naar een locatie voor een nieuwe fabriek voor elektrische auto’s. Die fabriek is nodig om een nieuw EV-model voor Volkswagen te bouwen, heeft de onlangs tot directeur van Volkswagen Group of America benoemde Scott Keogh laten weten.

VW wil fabriek voor elektrische auto’s in de VS

Die VW zou een prijskaartje moeten krijgen van tussen de 30.000 en 40.000 dollar en daarmee een concurrent worden voor Model 3 van Tesla.

De Duitse groep heeft haast want die nieuwe auto zou al in 2020 op de weg moeten komen. "We zijn volop met het proces bezig, we hebben echt behoefte aan een fabriek voor elektrische auto’s in de VS," zegt Keogh dan ook. Hij geeft toe dat de auto eerst van buiten de VS ingevoerd zal moeten worden omdat een deadline van 2020 niet haalbaar is. "Maar we schakelen daarna zo snel mogelijk over naar een Amerikaanse fabriek." Niet uitgesloten is dat die nieuwe fabriek gevestigd wordt bij de al bestaande in Chattanooga, Tennessee, maar andere opties liggen ook op tafel. De plannen van Volkswagen zijn in lijnrechte tegenspraak met die van General Motors dat juist vijf fabrieken in Noord-Amerika gaat sluiten.