Hij wil daarmee kennelijk de onrust wegnemen die is ontstaan nadat CEO Ralf Speth van JLR openlijk twijfel heeft uitgesproken over het voortbestaan van de Britse fabrieken vanwege de onzekerheid rond Brexit. 

Tata kocht Jaguar Land Rover ruim tien jaar geleden voor 1,15 miljard pond, vandaag de dag 1,28 miljard euro. Dat was eerst jarenlang een lucratieve aanwinst maar inmiddels is Tata door zware verliezen bij haar Britse dochter in de rode cijfers terecht gekomen. In het halfjaar tot eind september leed JLR een verlies van bijna 400 miljoen euro terwijl een jaar eerder nog meer dan een miljard winst werd gemaakt. 

Jaguar en Land Rover hebben vooral flink te lijden van de scherpe daling van de autoverkopen op de voor hen belangrijke Britse thuismarkt en doen het bovendien nu ook in China minder goed dan voorheen. JLR heeft al meer dan 1.000 banen geschrapt en de werkweek van 2.000 medewerkers verkort. Volgens Britse bronnen zal snel in het nieuwe jaar het verlies van nog eens 5.000 arbeidsplaatsen worden aangekondigd.