Volvo zet ruim 12 procent groei neer

Volvo heeft vorig jaar voor het eerst in haar 70-jarige bestaan meer dan 600.000 nieuwe personenauto’s verkocht. Met in totaal 642.253 exemplaren kwamen de verkopen 12,4 procent hoger uit dan in 2017.

Volvo heeft daarmee nu vijf jaar achter elkaar een nieuw record neer kunnen zetten. In december werd echter een veel lagere groei van drie procent genoteerd terwijl de verkopen in de Verenigde Staten in die laatste maand bijna negen procent en die in Europa ruim één procent lager uitvielen dan een jaar eerder.

Het Zweedse merk deed het over heel 2018 gezien vooral goed in de VS waar het met 98.263 stuks een groei van ruim 20 procent neer kon zetten. Het best verkocht blijven daar SUV’s met aan kop de XC60 terwijl laat in het jaar ook de in de VS zelf gebouwde S60 de showrooms bereikte. 

China blijft met 130.593 stuks de belangrijkste nationale markt voor Volvo. In dat thuisland van eigenaar Geely verkocht Volvo ook weer 14 procent meer auto’s dan in het voorafgaande jaar, mede door de in China zelf geassembleerde XC60 en S90. In Europa kwam Volvo met 317.838 stuks uit op een groei van 6,4 procent waarmee de Zweden het zo goed als zeker beter hebben gedaan dan de Europese markt als geheel.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volvo zet ruim 12 procent groei neer - Automobielmanagement.nl

Volvo zet ruim 12 procent groei neer

Volvo heeft vorig jaar voor het eerst in haar 70-jarige bestaan meer dan 600.000 nieuwe personenauto’s verkocht. Met in totaal 642.253 exemplaren kwamen de verkopen 12,4 procent hoger uit dan in 2017.

Volvo heeft daarmee nu vijf jaar achter elkaar een nieuw record neer kunnen zetten. In december werd echter een veel lagere groei van drie procent genoteerd terwijl de verkopen in de Verenigde Staten in die laatste maand bijna negen procent en die in Europa ruim één procent lager uitvielen dan een jaar eerder.

Het Zweedse merk deed het over heel 2018 gezien vooral goed in de VS waar het met 98.263 stuks een groei van ruim 20 procent neer kon zetten. Het best verkocht blijven daar SUV’s met aan kop de XC60 terwijl laat in het jaar ook de in de VS zelf gebouwde S60 de showrooms bereikte. 

China blijft met 130.593 stuks de belangrijkste nationale markt voor Volvo. In dat thuisland van eigenaar Geely verkocht Volvo ook weer 14 procent meer auto’s dan in het voorafgaande jaar, mede door de in China zelf geassembleerde XC60 en S90. In Europa kwam Volvo met 317.838 stuks uit op een groei van 6,4 procent waarmee de Zweden het zo goed als zeker beter hebben gedaan dan de Europese markt als geheel.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding