Ford zet zwaar het mes in Europa

Ford gaat in Europa duizenden banen schrappen, markten waarop het verlies lijdt verlaten en ook verlieslatende modellen schrappen. Daarmee moeten de aanhoudende verliezen bij Ford Europa worden ingedamd. Uiteindelijk wil Ford hier een winstmarge van zes procent zien te bereiken.

Ford gaat onder meer snijden bij haar Duitse fabriek in Saarlouis waar momenteel 6.190 mensen werken. Daar wordt de C-Max gebouwd die waarschijnlijk helemaal uit het gamma zal verdwijnen. Inmiddels wordt al onderhandeld met de vakbonden in Saarlouis over mogelijke ingrepen.

 

Verder wil Ford in Europa niet langer MPV-bestelwagens verkopen, stopt de fabricage van automatische versnellingsbakken in een fabriek in Bordeaux, worden de activiteiten in Rusland opnieuw onder de loep genomen en worden ook enkele grote vestigingen in Groot-Brittannië onder één dak gebracht. Verder is het zo goed als zeker dat er geen nieuwe generatie dieselmotoren meer wordt ontwikkeld.

 

"We nemen harde actie om onze business in Europa te transformeren," zegt Steven Armstrong, vice-president Europe, Middle East and Africa. Hij voegt daar wel aan toe dat Ford zich, net als in de Verenigde Staten, vooral op cross-overs wil richten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ford zet zwaar het mes in Europa - Automobielmanagement.nl

Ford zet zwaar het mes in Europa

Ford gaat in Europa duizenden banen schrappen, markten waarop het verlies lijdt verlaten en ook verlieslatende modellen schrappen. Daarmee moeten de aanhoudende verliezen bij Ford Europa worden ingedamd. Uiteindelijk wil Ford hier een winstmarge van zes procent zien te bereiken.

Ford gaat onder meer snijden bij haar Duitse fabriek in Saarlouis waar momenteel 6.190 mensen werken. Daar wordt de C-Max gebouwd die waarschijnlijk helemaal uit het gamma zal verdwijnen. Inmiddels wordt al onderhandeld met de vakbonden in Saarlouis over mogelijke ingrepen.

 

Verder wil Ford in Europa niet langer MPV-bestelwagens verkopen, stopt de fabricage van automatische versnellingsbakken in een fabriek in Bordeaux, worden de activiteiten in Rusland opnieuw onder de loep genomen en worden ook enkele grote vestigingen in Groot-Brittannië onder één dak gebracht. Verder is het zo goed als zeker dat er geen nieuwe generatie dieselmotoren meer wordt ontwikkeld.

 

"We nemen harde actie om onze business in Europa te transformeren," zegt Steven Armstrong, vice-president Europe, Middle East and Africa. Hij voegt daar wel aan toe dat Ford zich, net als in de Verenigde Staten, vooral op cross-overs wil richten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding