In één jaar tijd rijden er 120.400 auto’s van het merk in China rond en zijn er nu 221 verkooppunten voor het merk in dat land. De Belgische CEO International Alain Visser (foto) is daar ronduit tevreden mee: “Drie jaar geleden zijn we begonnen met een idee dat gebaseerd was op principes die nog nooit waren gehanteerd in de autosector. De verkoopcijfers voor een volstrekt nieuw merk zijn buitengewoon en bewijzen dat het werkt als je je focust op een eenvoudige ervaring van start tot finish voor jonge urbanisten. Vandaag de dag zien we stap voor stap dat ons mobiliteitsaanbod werkelijk de auto-industrie van binnenuit in de war schopt. We zijn trots op de snelheid waarmee we groeien en erg enthousiast over de lancering in Europa. Dus blijf het onverwachte verwachten als we in een hogere versnelling gaan.”

Lynk & Co verkoopt simpele auto’s zonder verder luxere modellen of een eindeloze rij opties. Ook werkt het Chinese merk niet meer met traditionele dealers maar met verkooppunten waar je ook een café/bar, bioscoop en kinderspeelplaats kunt vinden. De Zweeds/Chinese autobouwer hoopt volgend jaar de eerste van die vestigingen te openen in Amsterdam en een reeks andere Europese steden.