Schot snijdt in aantal managers bij Audi

CEO Bram Schot van Audi wil niet alleen de nachtdienst in Ingolstadt schrappen, hij wil ook minstens één op de tien managers de laan uitsturen. Daarnaast zullen ook drie motortypes uit het aanbod van Audi verdwijnen.

Audi-topman Schot: auto's duurder en merken verdwijnen

Schot wil, of eigenlijk moet, in vier jaar tijd 15 miljard bezuinigen om Audi weer rendabel te maken. Het merk dat tot voor kort de melkkoe was van de Volkswagen Groep zag de verkopen vorig jaar met 3,5 procent teruglopen naar 1.812.500 exemplaren. In de eerste maand van het nieuwe jaar bleef de neerwaartse trend doorgaan met een daling van 3 procent naar 144.650 stuks. In Europa kwam zelfs een min van 8,5 procent uit de bus, die overigens nog altijd wordt toegeschreven aan WLTP. In China ging het wel iets beter dan voorheen maar in de VS verkocht Audi ook in januari weer minder auto’s dan een jaar eerder.

Schot gaat bij zijn ingrepen geen enkele maatregel uit de weg, heeft hij verklaard in een interview met Handelsblatt: “Ik heb geen taboe’s. Het is niet meer voldoende om te zeggen: dat hebben we altijd zo gedaan.” In meer positieve zin wil Slot volop inzetten op elektrische auto’s: “Mensen zijn gek op elektrische auto’s. De vraag zal veel sneller toenemen dan we verwachten.” Hij mikt er daarom op dat in 2023 een kwart van de door Audi verkochte auto’s elektrisch zal zijn, twee jaar eerder dan tot nu toe in de planning zat.

Schot snijdt in aantal managers bij Audi - Automobielmanagement.nl

Schot snijdt in aantal managers bij Audi

CEO Bram Schot van Audi wil niet alleen de nachtdienst in Ingolstadt schrappen, hij wil ook minstens één op de tien managers de laan uitsturen. Daarnaast zullen ook drie motortypes uit het aanbod van Audi verdwijnen.

Audi-topman Schot: auto's duurder en merken verdwijnen

Schot wil, of eigenlijk moet, in vier jaar tijd 15 miljard bezuinigen om Audi weer rendabel te maken. Het merk dat tot voor kort de melkkoe was van de Volkswagen Groep zag de verkopen vorig jaar met 3,5 procent teruglopen naar 1.812.500 exemplaren. In de eerste maand van het nieuwe jaar bleef de neerwaartse trend doorgaan met een daling van 3 procent naar 144.650 stuks. In Europa kwam zelfs een min van 8,5 procent uit de bus, die overigens nog altijd wordt toegeschreven aan WLTP. In China ging het wel iets beter dan voorheen maar in de VS verkocht Audi ook in januari weer minder auto’s dan een jaar eerder.

Schot gaat bij zijn ingrepen geen enkele maatregel uit de weg, heeft hij verklaard in een interview met Handelsblatt: “Ik heb geen taboe’s. Het is niet meer voldoende om te zeggen: dat hebben we altijd zo gedaan.” In meer positieve zin wil Slot volop inzetten op elektrische auto’s: “Mensen zijn gek op elektrische auto’s. De vraag zal veel sneller toenemen dan we verwachten.” Hij mikt er daarom op dat in 2023 een kwart van de door Audi verkochte auto’s elektrisch zal zijn, twee jaar eerder dan tot nu toe in de planning zat.