Tesla ‘racet’ Model 3 naar China

Tesla laat twee enorme autoschepen vol Model 3’en zo snel mogelijk naar China varen om die auto’s daar nog voor 1 maart af te kunnen leveren.

Havenwerkers in San Francisco meldden eerder dat er een onophoudelijke stroom autotransporteurs de kade op kwam met auto’s die vervolgens aan boord van de schepen werden gereden. CEO Elon Musk wil daarmee voorkomen dat zijn auto’s getroffen worden door nieuwe invoerheffingen. Op 1 maart loopt een ‘wapenstilstand’ af in de handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China en de kans is groot dat de Chinezen buitenlandse auto’s dan weer extra gaan belasten.

Een dergelijke heffing zou ook concurrenten van Tesla treffen maar die kunnen de schade beperken door meer auto’s in hun Chinese fabrieken te bouwen. De fabriek die Tesla laat bouwen bij Shanghai is echter nog niet verder dan de fundering. Musk heeft eerder gezegd dat de afleveringen van Model 3 in China en in Europa dit voorjaar een grote rol zullen spelen in de bedrijfscijfers. Hem is er dus veel aan gelegen dat ook waar te maken.

“Auto’s daadwerkelijk naar China krijgen heeft een hoge prioriteit,” zei hij eerder. Tesla heeft ook al gemeld dat er in China een enorme vraag bestaat naar het nieuwe model. Of dat resulteert in daadwerkelijke aankopen moet nog blijken want de goedkoopste Model 3 is voorlopig nog zes keer zo duur als een goedkope EV van Chinese makelij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Tesla ‘racet’ Model 3 naar China - Automobielmanagement.nl

Tesla ‘racet’ Model 3 naar China

Tesla laat twee enorme autoschepen vol Model 3’en zo snel mogelijk naar China varen om die auto’s daar nog voor 1 maart af te kunnen leveren.

Havenwerkers in San Francisco meldden eerder dat er een onophoudelijke stroom autotransporteurs de kade op kwam met auto’s die vervolgens aan boord van de schepen werden gereden. CEO Elon Musk wil daarmee voorkomen dat zijn auto’s getroffen worden door nieuwe invoerheffingen. Op 1 maart loopt een ‘wapenstilstand’ af in de handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China en de kans is groot dat de Chinezen buitenlandse auto’s dan weer extra gaan belasten.

Een dergelijke heffing zou ook concurrenten van Tesla treffen maar die kunnen de schade beperken door meer auto’s in hun Chinese fabrieken te bouwen. De fabriek die Tesla laat bouwen bij Shanghai is echter nog niet verder dan de fundering. Musk heeft eerder gezegd dat de afleveringen van Model 3 in China en in Europa dit voorjaar een grote rol zullen spelen in de bedrijfscijfers. Hem is er dus veel aan gelegen dat ook waar te maken.

“Auto’s daadwerkelijk naar China krijgen heeft een hoge prioriteit,” zei hij eerder. Tesla heeft ook al gemeld dat er in China een enorme vraag bestaat naar het nieuwe model. Of dat resulteert in daadwerkelijke aankopen moet nog blijken want de goedkoopste Model 3 is voorlopig nog zes keer zo duur als een goedkope EV van Chinese makelij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding